FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Enligt Google får man inte ha varumärken i Adwords och nu sade Google stopp där, jag hade ordet Porsche i annonserna. På grund av att det var just Porsche annonsen gällde Hade nog missat denna regel och har haft ordet Porsche till och från i ett år .
En sökning på "Porsche 996"ger bla dessa Adwords annonser, garanterat ingen av dom har nåt Porsche relaterat . Inte kan dom väl ha ansökt om undantag hos Google att få ha varumärke i annonsen? Lönar det sig överhuvudtaget att ansöka? Irriterande och vilseledande, jag fann inte en enda Porsche hos tex "shoparella.se" Porsche 996 Porsche 996 till utropspris på max 10 kr. Lägg ett bud idag! www.for-10-kr.se # Porsche 996 Stort sortiment av Porsche 996 Billigt och enkelt - här www.shoparella.se # Porsche 996 Hitta Porsche 996 här Bra produkter till otroliga priser! www.jamfora.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är inte lönt att gå till Google med mindre än att du har fått varumärkesägarens skriftliga tillstånd att få använda deras varumärke i din annonsering.
Om du kan få deras välsignelse så får du skicka in tillståndet samt ditt konto id nummer till Google och sedan bara vänta på att de manuellt låser upp skyddet och det kan ta tid. Sist så tycker jag att Google tar död på Adwords när det låter shopingsiter/andra sökkanaler registrera sig att köpa trafik på sökord som börjar på a till ö med just dessa automatiska skapade texter. Men Googles syn är att systemet tar bort dessa då konkurrensen på sökordet hårdnar då dessa annonsörer ej är beredda att betala lika mycket per besökare som andra samt att deras Quality score från Google är lägre och det gör att det blir dyrt för dem, fast man kan ju undra hur många annonsörer de missar som dömer ut Adwords då det ser ju ibland helt galet ut. Men anledningen till att de annonsörerna du nämmer inte ännu har blivit stoppade är nog att Google inte har hittat dessa eller så missar dem de som kör på nyss nämda matchning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, inte lönt alltså. Löste sig med lite omskrivning och borttagning av varunamnet
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Än värre var det då dem körde med 4 - 5 stycken samma annonser med olika slutändelser på sin domän då var det riktigt sunkigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Prova med att ta bort ordet "Porsche" ur rubriken och ha det bara i själva texten. Det har funkat när jag gjort en annons för iPod som garanterat är skyddat.
Om inte det heller funkar kan du alltid använda ordet "Porsche" i display-url:en för där är ingenting skyddat. Så här alltså: www.dinurl.se/Porsche |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, för tipset! . Jag får heller inte att ha endast texten "996 blabla" för tydligen är "996" varumärke . Nog skulle man få tillstånd av varumärkesinnehavaren, största krångelgubbarna i det här fallet är nog Google så orkar man går det säkert.
Snart börjar väl även Blocket förbjuda varumärken i sina annonser, då kan det bli lite rörigt! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|