FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag funderar på att lansera en "köp och sälj" sida i asien. Jag tänkte köpa källkod till en annonssida istället för att koda den själv.
Jag tänker köpa källkod till en färdig sida som existerar online just nu. Sidan kommer aldrig att lanseras i Sverige, så det är kommer inte att vara något problem för säljaren. Jag är även redo att skriva under ett avtal gällande just detta. Nu är min fråga hur mycket det borde kosta för bara källkoden? Alltså hur mycket ska jag betala max? Förslag! http://www.webonweb.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur avancerad sida skall det vara? Ska det till exempel inkludera en modul för betalning av annonser m.m. Eller ska man förutsättningslöst kunna registrera sig och lägga ut en annons (under fasta kategorier) som exempelvis ligger ute i 30 dagar?
Om du ska ha det så enkelt som möjligt (utan betalningsmoduler m.m.) utan bara erbjuda användare möjlighet att registrera sig och annonsera under fasta kategorier tycker jag inte du ska behöva betala mer än 3kkr. (Inklusive administrationsgränssnitt för att radera/editera annonser och annonsörer) Denna summa borde gott och väl ge dig koden för ett befintligt annonstorg, är även gränsfall för vad du kan tänkas behöva betala för nyutveckling av ett. Men med betalningsmoduler m.m. har jag ingen uppfattning om. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men jag tycker att 3000 kr är lite för mychet för jag vill bara ha en kopia av källkoden. Man förlorar inget för att jag kommer inte använda koden i Europa. Det är därför jag inte vill att någon kodar den åt mig för att då ska någon lägga ner mycket tid att skriva koden och det blir rätt dyrt. Tanken bakom att köpa källkod av en ett befintligt annonstorg är att jag bara betalar en del av jobbet de har gjort inte för hela jobbet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför inte kolla efter något annat alternativ på HotScripts? Finns allt från gratis till dyrt...
http://www.hotscripts.com/PHP/Script...lassified_Ads/ EDIT: PHP Classifieds är ett system jag kikat på utan att starta upp nån sajt. Dett avr en tid sedan, men verkar vara ett bra alternativ. För din del kostar det förmodligen $149 www.deltascripts.com/phpclassifieds/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
För övrigt finns det redan en drös liknande siter och du är förmodligen 2 år för sent ute såvida du inte kan erbjuda något unikt (och det kommer du inte kunna med källkod som kostar <3000kr). Du kan ju maila runt till lite andra företag i europa och berätta att du "bara vill ha" en kopia av deras källkod. Det går säkert bra.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Instämmer med föregående talare. 3000 är snorbilligt för källkod. Det motsvarar ju typ 3-6 timmars konsultarvode. 10h om du ska anställa någon duktig och bara betala lön.
Tycker du det är dyrt ska du gå på något gratis opensource. Finns ju hur mycket som helst... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|