Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Källkod till Köp och Sälj sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-07, 23:21 #1
Voldemort Voldemort är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2004
Nykomling

Jag funderar på att lansera en "köp och sälj" sida i asien. Jag tänkte köpa källkod till en annonssida istället för att koda den själv.

Jag tänker köpa källkod till en färdig sida som existerar online just nu. Sidan kommer aldrig att lanseras i Sverige, så det är kommer inte att vara något problem för säljaren. Jag är även redo att skriva under ett avtal gällande just detta.

Nu är min fråga hur mycket det borde kosta för bara källkoden?
Alltså hur mycket ska jag betala max?

Förslag!

http://www.webonweb.se
Voldemort är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-08, 12:18 #2
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar

Reg.datum: Sep 2004
Hur avancerad sida skall det vara? Ska det till exempel inkludera en modul för betalning av annonser m.m. Eller ska man förutsättningslöst kunna registrera sig och lägga ut en annons (under fasta kategorier) som exempelvis ligger ute i 30 dagar?

Om du ska ha det så enkelt som möjligt (utan betalningsmoduler m.m.) utan bara erbjuda användare möjlighet att registrera sig och annonsera under fasta kategorier tycker jag inte du ska behöva betala mer än 3kkr. (Inklusive administrationsgränssnitt för att radera/editera annonser och annonsörer)
Denna summa borde gott och väl ge dig koden för ett befintligt annonstorg, är även gränsfall för vad du kan tänkas behöva betala för nyutveckling av ett.

Men med betalningsmoduler m.m. har jag ingen uppfattning om.

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-08, 18:12 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by andhol@Nov 8 2004, 13:18
Om du ska ha det så enkelt som möjligt (utan betalningsmoduler m.m.) utan bara erbjuda användare möjlighet att registrera sig och annonsera under fasta kategorier tycker jag inte du ska behöva betala mer än 3kkr.
Det ska inte ha några betalningsmoduler för att sidan ska vara gratis. Sidan ska ha normala och nödvändiga funkioner så att man kan lägga in en annons för 30-60 dagar under fasta kategorier.

Men jag tycker att 3000 kr är lite för mychet för jag vill bara ha en kopia av källkoden. Man förlorar inget för att jag kommer inte använda koden i Europa. Det är därför jag inte vill att någon kodar den åt mig för att då ska någon lägga ner mycket tid att skriva koden och det blir rätt dyrt. Tanken bakom att köpa källkod av en ett befintligt annonstorg är att jag bara betalar en del av jobbet de har gjort inte för hela jobbet.
Voldemort är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-08, 18:15 #4
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Varför inte kolla efter något annat alternativ på HotScripts? Finns allt från gratis till dyrt...

http://www.hotscripts.com/PHP/Script...lassified_Ads/

EDIT: PHP Classifieds är ett system jag kikat på utan att starta upp nån sajt. Dett avr en tid sedan, men verkar vara ett bra alternativ. För din del kostar det förmodligen $149
www.deltascripts.com/phpclassifieds/
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-08, 18:22 #5
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort
Citat:
Ursprungligen postat av andhol
Om du ska ha det så enkelt som möjligt (utan betalningsmoduler m.m.) utan bara erbjuda användare möjlighet att registrera sig och annonsera under fasta kategorier tycker jag inte du ska behöva betala mer än 3kkr.

Det ska inte ha några betalningsmoduler för att sidan ska vara gratis. Sidan ska ha normala och nödvändiga funkioner så att man kan lägga in en annons för 30-60 dagar under fasta kategorier.

Men jag tycker att 3000 kr är lite för mychet för jag vill bara ha en kopia av källkoden. Man förlorar inget för att jag kommer inte använda koden i Europa. Det är därför jag inte vill att någon kodar den åt mig för att då ska någon lägga ner mycket tid att skriva koden och det blir rätt dyrt. Tanken bakom att köpa källkod av en ett befintligt annonstorg är att jag bara betalar en del av jobbet de har gjort inte för hela jobbet.
Skämtar du eller? Är 3000 dyrt? Vad är din budget, 0kr eller? Bara för att ett företag redan har betalt för källkoden i form av konsulttimmar eller dylikt innebär inte att man kan ge bort sin kod i efterhand bara för att man inte förlorar något på det.

För övrigt finns det redan en drös liknande siter och du är förmodligen 2 år för sent ute såvida du inte kan erbjuda något unikt (och det kommer du inte kunna med källkod som kostar <3000kr).

Du kan ju maila runt till lite andra företag i europa och berätta att du "bara vill ha" en kopia av deras källkod. Det går säkert bra.
Oläst 2004-11-09, 08:43 #6
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Instämmer med föregående talare. 3000 är snorbilligt för källkod. Det motsvarar ju typ 3-6 timmars konsultarvode. 10h om du ska anställa någon duktig och bara betala lön.

Tycker du det är dyrt ska du gå på något gratis opensource. Finns ju hur mycket som helst...
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017