FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har sedan en tid tillbaka börjat använda http://www.google.com/analytics/. Men det finns en sak jag inte alls förstår. ![]() Den visar ~80 visits. Men igår när jag kollade, så stod det under diagrammet (under rubriken site usage, att jag hade typ 120 visits. Jag fattar inte. Visar de olika saker? :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Under grafen står totala siffror för vald tidsperiod (Jan. 25 - Feb. 24), alltså i detta fallet ungefär 190 visits.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
120 visits antar jag att du menar?
Hur som helst. Är det unika besökare? För min WordPress säger (med pluginet WordPress.com Stats) att jag idag har haft 238 besökare. Analytics säger att jag idag har haft 122 besökare. WordPress visar vad jag vet totala, så jag antar att Analytics visar unika? Eller är det så att något av verktygen inte stämmer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
GA visar 186 igår.
WP visar 346 igår. Men jag har kommit fram till att WP visar pageviews, medan GA visar besökare. Alltså, unika besökare. Tror jag iallafall, det verkar som det enligt min.. research. :P Hur som helst, jag har en fråga om bounce rate. GA säger just nu att min bounce rate är 73.17%. Eftersom jag driver en blogg och det mesta visas på första sidan, så är väl en hög bounce rate inget jag bör oroa mig för? Eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Analytics visar antalet besök. Vill du se unika besökare får du gå in på:
Besökare->Besökartrend->Helt unika besökare |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan få både besökare, helt unika besökare, sidvisningar osv. i Google Analytics. Läs bara vad du klickar på helt enkelt =)
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Men besökare är alltså... t.ex.:
Pelle går in på sidan. Pelle klickar på fem länkar. Pelle lämnar sidan. Då är Pelle en besökare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen är det inte konstigt att det kan diffa lite mellan de olika systemen. Bounce rate handlar inte om antalet sidor man besöker utan även hur lång tid besökaren befinner sig på sidan. Har man en hög bounce rate brukar man också se i statistiken att besökarna inte befinner sig på din sida speciellt länge (går att se i GA). En hög bounce rate brukar ses som något dåligt, tyvärr för din del. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||