FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är tydligen inte så bra med avseende på trust att ha flera sajter på samma ip.
Jag har 7st sajter på ett av mina webbhotel, hur drabbas trusten av detta? Hur många sajter har ni på varje server? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kör man vanligt hotell så brukar man inte direkt vara ensam utan kan vara flera hundra som delar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har väl ett tiotal på samma ip, dock har jag ett /24 till förfogande men använder det inte av någon anledning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Uj ... har nog ca 40 - 50 st på min server och förståss en massa andra webbkonton med ca 10 siter på varje ...
Har inte märkt av något negativt avseende rankingen för att många siter ligger på samma ip/server ... /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror det är viktigare att väjla rätt land om ett specifikt land är målgrupp
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Har diskuterat detta med en kollega som jobbar med SEO och h'n är inne på samma spår som mig. - Att det helt enkelt inte skall påverka, skulle vara intressant med dokumenterad bevisning på att det förstör (hur det nu skulle se ut med dokumenterad bevisning på detta exempel) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag har 20 sajter på samma webbhotell.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kikade nu och till min förvåning finns det 81 st siter konfade på servern, med subdomäner + domäner.
Det ser kanske konstigt ut, i algoritmerna, om alla länkar kommer ifrån samma ip-nät. Under en kort tid kan det gå, men lite fler ip-nät bör man ha länkar ifrån för att det ska se "naturligt ut" /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Allt från en sajt med flera ip/c-nät (ett utåt) till tjugotal per ip/c-nät.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|