FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej tänkte kolla ifall någon hade koll på en sak, är mest lite nyfiken på hur det fungerar...
Detta är en spin off på en tråd som finns uppe ny på nyheter här om tshirthell.com som tillverkar och säljer egentryckta tshirts samtidigt vill jag ta upp en svensk motsvarighet shirtstore.se Min fråga är hur dom gör med varumärkes intrång för antar att dom inte betalar avgift för att använda sig av kända märken på ett komiskt och ibland smaklöst sätt. Vart går gränsen egentligen för vad som är ok att använda?? Ett exempel är där det är Intel Inside märket som har gjorts om till Evil Inside se här Evil Inside eller när dom har bilder på kända filmfigurer osv... Någon som har koll? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ingen som visste aja får väl kontakta någon jurist ifall nyfikenheten tar över...
Tack ändå! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kort svar: Du får inte ta en logga och göra saker med den som inkräktar på varumärket (hoppar över upphovsrätten till själva loggan eftersom det sällan är det som är problemet)
I praktiken struntar dock de flesta företag i det när det gäller sådana här produkter eftersom det ger mer badwill än goodwill att bråka. Men de kan om de vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu tror jag bara men som Magnus A skriver plus tex i intel vs evil så är det väl så att all reklam är bra reklam. Evil i detta fall kan vara mot konkurrenterna? Skulle de däremot kanske gå längre och använda osmakliga kopplingar till ett varumärke så skulle säkert företagen reagera.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|