FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Tänkta använda Wordpress till en ny site. Sidan kommer ha ganska många videos (ca 100 st) och jag vill därför skapa en enkel WebbTV-lönsning. Dvs en popup där videon visas till vänster och så listas de senaste filmerna till höger (exempelvis som SVT-play och de stora dagstidningarna har, fast light) Filmerna kommer ligga på servern och ha ganska hög kvalité. Antar att detta måste finnas som nån addon till WP, men jag kan inte hitta nån. Tips? Tack! //A |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan väl bara länka till YouTube, det är ju enklast
![]() Annars kan du göra om filmerna till flash själv och lägga upp en egen flashplayer, finns gratis sådana. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej igen, kvalitén är för dålig i Youtube och som jag nämner i den tidigare posten kommer filmerna ligga på vår egen server.
Skulle helst vilja slippa göra detta själv, och använda en färdig addon. Mvh A |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Att hitta addons som matchar ens krav till 100% brukar vara svårt, oftast får man lov att modifiera lite, men detta kanske inte är något problem?
Jag känner tyvärr inte till något sådant addon dock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Såg precis att de höjt kvalitén på YouTube klipp... jag söker fortfarande en addon som presenterar dessa på ett bra sätt.. helst likt en WebbTV-spelare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja kör med http://www.jovelstefan.de/embedded-video/
Funkar prima. Går både lägga in youtube klipp och även länka direkt till videofilen. Lite meckande där så bör du kunna få till nåt nice. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|