FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur mycket tror ni en hemsida med lokal anknytning dra in per månad med rätt annonseringsprogram?
Unika besökare är 16.000 st per månad ökande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Lika långt som ett snöre.
Beroende på hur bra säljare du har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
ConnyWesth, menar mellan tummen och pekfingret och då räknar man inte utan gör en höftning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Dvs mellan 0.50 till 2.00 kr per besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
20-50 kr per 1000 sidvisningar brukar jag räkna med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/Parik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
På Google är det rätt vanligt med ca 0,48-0,49 SEK /unik besökare /månad på de siter jag annonserat. Andra afilitae-program ger oftast bättre betalt, förhandlar man själv direkt med annonsörer så kan man få ännu bättre resultat om man är en bra förhandlare, vill säga... Annars kan man ju alltid köra med Google....
Den tumregel jag räknar med är 0,50-2,00 SEK per unik besökare per månad. Det kan ju variera högst betydligt beroende på vilken inriktning på målgrupp resp sajtens utformning, polpularitet m.m. men en average site utan någon speciellt ligger på 0,50 SEK medan de med lite mer nischad inriktning hamnar lite bättre prismässigt. Deta varierar med tiden oxo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ofta dyker siffran 0,50-2,00 SEK per unik besökare per månad upp när man diskuterar annonsintäkter. Visst, sidans målgrupp, bannerplacering m.m. spelar in enormt mycket, vilket gör det väldigt svårt att generalisera.
Får ni andra (förutom Conny) också in minst 50 öre per unik besökare per månad i snitt!? I min värld ligger snittet betydligt lägre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|