FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Nykomling
|
ok! så jag är skapligt underbetalt i detta projekt. Men vad skall jag göra åt det nu? iof så har kunden dröjt onormalt länge med material (deadline 1jan) men känner mig dum som kräver nått för det.
Och anledningen till att loggan visas i början är rentutav pinsam bara. Allt ligger på samma sida nästan och jag behöver URL prefixet sida=1 i början för att den skall visa starten! ska ordna det nu innnan jag sticker ner till företaget som skall ha sidan. Men nu vet jag vad jag har framför mig tills nästa gång! tack så mkt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Just för detta projekt får du nog "slita hund" men tänk på det jag skrev till nästa uppdrag.
Logga all tid du lägger ned så du kan mäta hur ska debitera. Ha ett anteckningsblock där du loggar allt du gör ned på 6 minutersintervall (dvs 0,1 timme) sen blir du bättre på att estimera tiden för varje uppdrag du gör. För att du ska få debitera strultid så måste du ha med det i avatlet med kunden. Se till att ha ett standardavtal klart till nästa uppdrag så du har något att förhandla om. Du får gärna bolla med mig i PM om du vill. Jag undrar om det finns någon som har några avtal för webbdesign-uppdrag, eller liknande som kan släppas fritt så skulle det uppskattas. Mitt eget avtal "försäljningsvillkor" ( http://verimentor.se/avtal/forsaljningsvillkor.htm ) får gärna tjänstgöra som inspiration, glöm inte ange källan bara så är det fritt att använda som mall/underlag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
|
Citat:
Nu har jag inte testat Dreamweaver eller någon annan editor för den delen heller. Jag tycker i alla fall fördelen med att skriva koden själv är att man har full koll på den. Låter man en editor generera koden kan det väl vara svårt att göra "manuella" ändringar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
|
Håller med kw_wasabi här, det är inte valet av editor som styr om man är proffs eller inte, utvecklare med känsla för detaljer vill oftast ha kontroll på vad man gör. Valet av editor är ju helt upp till den enskilde utvecklaren att själv avgöra, det är mao en fråga om tycke och smak.
Sen finns det ju mer eller mindre effektiva IDE (Integrated Development Environment) som man kan använda men som sagt det är tycke och smak.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
--------------------------------------------------------
Enkel webbsida typ html = 9000 kr (20h) Webbsida med enklare uppdateringsverktyg = 13500 kr (30h) Webbsida med uppdateringsverktyg och lite till, typ bildgalleri, blogg m.m = 1800 kr (40h) E-handelslösning = 20250 kr (45h) Totallösningen, webbsida, cms, shop osv = 24750 kr (55h) -------------------------------------------------------- Uppskattningen baserad på 450kr/h vilket kanske kan anses lågt. Räkna i.s.f. om med din timdebitering. Räkneexempel för en enkel hemsida: Design: 10h HTML/CSS: 5-10h Projektledning: 5h Extratjänster: Programmering/teknik (CMS/E-butik...): 10-20h Sökmotoroptimering: 1-10h Hoppas detta kan va till någon hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv anser jag att som på vilken marknad som helst kan man kunna köpa en sak till fast pris.
Vi tar fram design,logo och trycksaker till ett fast pris på 15k. Då ingår alltså visitkortsdesign, kuvert och hela bundet på det man behöver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
|
Enkel webbsida typ html = 3500 kr
Webbsida med enklare uppdateringsverktyg = 6000 kr Webbsida med uppdateringsverktyg och lite till, typ bildgalleri, blogg m.m = 9000 kr E-handelslösning = inte aktuellt kr Totallösningen, webbsida, cms, shop osv = inte aktuellt kr De sista är inte aktuella eftersom jag inte kan garantera säkerheten när det gäller betallösningar. Har aldrig gjort något sådant och skulle nog behöva läsa på en hel del. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
jag tar dryga 400kr inkl. moms, varierande på omfattningen...
men å andra sidan gör jag det som en fritidssyssla utöver mitt arbete... bra extraknäck och ett bra sätt att lära sig driva företag |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Medlem
|
Ta gärna bort detta inlägg - jag missförstod.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|