FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har aldrig använt Loopia som webbhotell tidigare och har stött på lite problem. En domän är kopplad till mitt konto och fungerar utan problem. När jag nu ska lägga till en ny domän så vill det sig inte. Så här gör jag:
1. Domännamn/subdomäner 2. Lägg till domän 3. Flytta ett befintligt domännamn 4. Skriver in domännamn.se Ändå så klagas det på domännamnet och jag tillåts inte gå vidare till nästa steg. Har jag missat något basalt? Jag vill iofs inte flytta ett befintligt domännamn då det redan ligger i LoopiaDNS men det är ju det enda alternativet som passar...
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan ju besvara min egen fråga då... Uppenbarligen måste man plocka bort domänen från LoopiaDNS innan den kan läggas till webbhotellkontot.
Dock vore det ju trevligt om domänerna kunde visas i bokstavsordning i menyn?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ställs inte namnservrarna om per automatik när man lägger till domänen? Kollade och de var fortfarande ns3 och ns4... Och nu när jag ställt om dem själv hos IIS (går inte att göra i kontrollpanelen om man inte plockar bort domänen och lägger till den i LoopiaDNS igen?) kan adressen inte hittas.
Det finns uppenbarligen en anledning till de låga värderingarna i Kunskapsdatabasen. Nog dags för en större uppdatering där =)
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Loopias kontrollpanel är i akut behov av en uppdatering. Jag stör mig också på att domänerna under "administrera" inte visas i bokstavsordning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det är säkert det felet det brukar vara nämnligen att din domän redan finns i något äldre konto hos loopia, maila deras support så raderar dom den så du kan lägga till den.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|