FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har säkert som ni andra följt ockupationen av Gaza under dom 3-4 veckorna som det har hållit på. Oavsett vad Palestinerna har gjort så ockuperar man inte ett land, man bombar inte skolar, man bombar inte FN byggnader etc etc. Listan är lång..
Jag har sett flera dokumenterer om Israel och vilka problem dom dras med (raketer, misiler). Men tycker du att det fortfarande är okej att döda 1000+ civila för att en grupp terrorister skickar över raketer? Tycker för övrigt att det var fult av Israel att ockupera Gaza mellan presidentskiftet i USA. Ingen vill ju ta ansvar.. Kan detta var början till WW3? Just eftersom man skiter i vad FN säger och världen är så splittrad? Hoppas på en bra diskussion där vi respekterar allt och alla.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror inte det finns någon större risk för ett nytt världskrig, det kommer mer troligt när (om) överbefolkning och miljöförstöring blir ett betydligt mer påtagligt problem än idag. I så fall kommer nog inte Sverige att förbli ett eget land.
Även om ganska allvarliga misstag (?) uppenbarligen har begåtts så tycker jag inte direkt att det var fel av Israel att gå in i Gaza. De måste agera förr eller senare. Däremot tycker jag att det var urbota korkat att skapa staten Israel från första början och i synnerhet på den platsen. Men religion och förståndshandikapp har väl en del gemensamt =)
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mycket ska till för att ett ww3 ska dra igång på samma skala som ww2 och ww1. Men... inget är omöjligt.
Det som sker i världen är dock väldigt sorgligt och sjukt..... tyvärr så ser jag inget slut på det.... varken det som sker i Gaza eller det som sker i Irak och Afghanistan. Krig är något vi snarare kommer se mer av, blandat med korta perioder av vapenvila. Min farfar var soldat i Tyskland under WW2 och så fort vi kommer in på det ämnet slutar han alltid med att säga: "Jag hoppas och ber till gud att du aldrig får uppleva ett krig... om jag får önska en enda sak i livet så är det detta". Det är vad jag har att säga om krig i allmänhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen har ynkryggarna inte mage att själva stå upp och slåss utan gömmer sig i tunnlar under skolor, sjukhus och andra viktiga civila byggnader. Nu när Israel väl börjat attackera Gaza är det lika bra de löper hela linan ut och för slut på det en gång för alla, dock kommer de få hela världsopinionen emot sig för alla är så trångsynta och börjar reagera först när Israel agerar, det verkar vara helt OK för Hamas att skicka raketer mot civila mål i Israel(?). Såg på Debatt i Torsdags och man förstår verkligen att hatet mot Israel och judar inte kommer försvinna bara för att Hamas till stor del utplånas i Gaza. Palestinerna som medverkade i programmet kunde inte ens kolla på motparten (Judar/Israeler) då de "dödar mina barn". Dessutom tyckte Palestinerna att det var ok för Hamas att "försvara sig mot Israel" (genom att skicka raketer mot civila mål i Israel), de tyckte även att staten Israel inte skulle få finnas över huvud taget. Sen alla dessa demonstrationerna som urartar och bli våldsamma, det är ju bra att Palestinerna föregår med gott exempel... Problemet är, som tidigare talat sagt, religion. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Hamas-missiler har dödat ett 10-tal israeler under en period på ungefär 10 år - inte ett enda barn.
Israel har under två månader dödat 1000 palestinier - 300 av dessa är barn. Hur svårt kan de vara att välja sida? Världen är trångsynt? Men herregud. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hamas ca 4-500 Israeler på sitt samvete i diverse dåd mot Israel.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Avskaffa alla religioner (Y)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med om att religioner kan vara ett skit men tror att det Hamas kämpar mest mot är demokrati och frihet enligt västerlänsk tappning. Vad man vill är att införa en muslimsk fundamentalistisk diktatur med sharialagar. Kanske något att tänka på för dem som så villigt stöder dem här I Sverige. Sen om det dör ett tusental palestinier är nog bara bra för Hamas, det kan distabilisera andra mera moderata arabiska stater. Det är mullorna Iran som drar i trådarna, och vad dom vill skrämmer åtminstone mig. Det påverkar också mig vilken sida jag vill stödja.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|