FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Vad har ni för uppfattningar om populariteten mellan vanliga betal sms och betal nr. Kostnaden är 15kr, vad tror ni är bäst att ha frånsätt det ekonomiska? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
SMS får jag nog säga.. men det beror lite på målgruppen också..
är t.ex målgruppen under 18 år så är SMS utan tvekan det bästa |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Något annat än SMS eller Tele är inte att tänka tanken på iaf på de låga beloppen.. Säger i övrigt samma sak, under 18 = SMS.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har aldrig betalat nåt via telefon (bortsett från SMS), kör alltid kreditkort. Ingen jag känner brukar nämna att de betalar för tjänster via telefon, vad jag kan komma på. Förutom för annonser på blocket. Är det verkligen så populärt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det nån statistik att tillgå?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
betalningar via 0939 nummer är finemang, då slipper man alla dessa klagomål från smskunder som missar mellanslag eller då mobiloperatörerna ligger nere eller krånglar, det blir även mer över i fickan med 0939 nummer. Risken är bara att kids ringer från lånade telefoner eller från pappas jobb *L* Men skönt när folk betalar 200:- på ett bräde....
kör med http://www.viatel.se Fråga efter säljaren Tobbe, det funkar som tåget. Eller så bygger du din egen lösning. SMS är fint men folk missar ofta mellanslag och skriver och klagar, sms funkar inte från tex TRE, ska bli kul och se om sms i USA tar fart snart. prenumerationer via kreditkort är även trevligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör själv sms-betalning på småbelopp och tycker det funkar bra. Alla mina kunder är mellan 18 och 60 och det funkar bra för det mesta.
Ang att man inte kan betala via SMS med 3, så kan man inte heller ringa betalsamtal med 3 vad jag vet. Man får ofta lite mer över via telefon än via SMS och det är ju en liten fördel. Det beror ju klart på beloppet också, gränsen för vad man kan ta betalt via sms är väl 30:- har jag för mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Telefonbetalningar är "rörliga", och kan vara ända upp till 500kr har jag för mig. Telefonbetalningar är ju dessutom billigare, och kan även göras från en mobil (utom TRE möjligtvis, detta vet jag inte). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||