FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hämtar data (en tabell uppbyggd med div:ar) via jQuery och AJAX.
Allting fungerar jättebra i GC, FF och IE7 men i Internet Explorer 6 går det inte att klicka på länkarna i resultatet. Är detta något känt fel i IE 6 ihop med AJAX? Finns det någon bra lösning? (Ja, jag vet att IE 6 suger, att det är på väg bort osv men jag behöver få det här att fungera ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Blir mer och mer övertygad om att det är jag som gör något fel.
Provade att skala ner den anropande sidan och returnera bara en enkel länk och då går den att klicka på. Är väl någon div som hamnat fel... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade "felet" till slut
![]() Resultatet från AJAX-anropet läggs i en div-struktur (kan man säga så?) där botten-diven har en genomskinlig PNG-bild som bakgrund. Byter man den bakgrunden till en fast färg så funkar länkarna även i IE6. Men det är något som beror på AJAX-anropet eftersom det går bra att hårdkoda in en A-tag mot den genomskinliga PNG-bilden, då går det att klicka. Jaha, då är det dags att klura ut hur man ska lura IE ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
hur ser resultatet ut som läggs in?
Kan det vara en tagg som inte är rätt avslutat, attribut som inte är stängd eller är den ren markup utan attribut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det tror jag inte. Har kollat koden flera gånger och det är som sagt bara i IE6 det strular. Har eventuellt en lösning men jag behöver lite javascript-hjälp för att kunna testa det.
Har följande funktion: $("#select_jamfor").change(function(){ var xx_input = $("#select_jamfor").val(); $.ajax({ type: "GET", url: "ajax_jamfor.asp", data: xx_input, dataType:"html", success:function(data){ $("#jamfor_yta").html( data );}, error:function(xhr,err,e){ alert( "Ajax-fel: " + xhr ); } }); På något vis vill jag lägga till så att den här funktionen körs efter eller i success-funktionen: supersleight.limitTo('jamfor_yta'); Någon javascript-kunnig som kan hjälpa till? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
success:function(data){
$("#jamfor_yta").html( data ); supersleight.limitTo('jamfor_yta'); }, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanon, det ska jag testa i morgon på gammel-burken med XP och IE6.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr så fungerade det inte att anropa supersleight efter att datan från AJAX-anropet skrivits ut.
Provade att ta bort supersleight helt och då funkar allt som det ska. Med andra ord, Supersleight är problemet och jag får försöka jobba mig runt det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Mailade precis med skaparen av Supersleight-scriptet och det var ett känt fel som det fanns en lösning för (som tydligen bara fungerar ibland).
Man sätter postion:relative på länken och vips så funkar det även i IE6 :-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|