FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är ganska ny i att programmera mot Ubuntu (Linux)
Jag har börjat lära mig C# och använder Mono i Ubuntu och det fungerar ju hur bra som helst att köra Console Application för simpla program som ska göra något i följd sedan stängas av. Nu tänkte jag göra om ett gammalt program som jag har i VB.NET och för Windows med GUI till ett program för Ubuntu-Server som kräver att programmet körs hela tiden och kör lite olika funktioner mm. Jag tänkte köra programmet på en ubuntu-server som alltså inte har X. Kan man få en Console Application att köras som en bakåtligande proccess eller hur gör man? Vet ej om jag skrivit detta i rätt forum eller kategori men tänkte dem flesta jag känner som är webbutvecklare kan oftast lite annan programmering också så kanske någon som kan hjälpa mig som i grunden är Windows utvecklare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du måste ha X (servern) däremot behöver du inte ha ett grafisk skal på den utan du kan ansluta till X-servern remote med hjälp av flertalet olika program. Själv kör jag Xming för detta i Windows.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hm, det är väl ändå x-servern man inte behöver på servern, xming är ju en x-server
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Utvecklar du på mac så medföljer det en Xserver som du kan använda. |