FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen tror jag nog felskrivande besökare försöker med .com, fast det är klart, många känner ju till .nu också ![]() Jag kan lägga ut en betydligt bättre ledig engelsk .nu om nu någon är intresserad ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
(Du har inte funderat på varför .com tappar och .nu växer i Sverige?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Personligen (tror jag?) prövar jag först med .se, sen med .com när det gäller svenska sidor. Sen googlar jag. .Nu finns inte ens med som möjlighet, jag ogillar det av lite alla möjliga anledningar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Varför ogillar du .nu? Tycker det gör sig bättre än .com normalt sett för en svensk tjänst. Citat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En undersisa för varje betydelse. Om jag nu skapar en innehållssida på det sättet och försöker få lite reklamintäckter. Hur pass stor fördel har jag då att domänen är tab.nu om någon söker på tab? Eller tex "tab + ord", gör domännamnet mycket? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det enda, och då menar jag det, det enda jag tycker .nu är bra för är hemsidor där det blir en "ordvits" av alltihopa, typ "skaffahäst.nu". Men jag föredrar någon annan toppdomän även i det fallet. För mig är det en seriositetsfråga, jag tycker helt enkelt instinktivt att .nu-domäner ser iseriösa. Får jag välja mellan en med .com/.se/.net/.org och en med .nu så tar jag i 9 fall av 10 den utan .nu. [edit]Jobbiga quote-taggar[/edit] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Mitt mål är inte att tjäna pengar, jag ser det mer som en utmaning att försöka få så många besökare som möjligt. Sedan vill jag så klart få tillbaka pengarna som jag lagt ut på server osv. Men om jag ville tjäna pengar hade jag skaffat ett jobb ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Skulle tvärtom vilja säga att Nunames är mer seriösa än många andra och har en positiv inverkan både på sina kunder och internet i stort. Att de inte lämnar ut sitt register innebär snarare en ökad säkerhet för kunderna. På vilket sätt menar du att det har drabbat kunderna? Du tycker de tar ockerpriser? Antar att det är ägarbytesavgiften du talar om då? Det förhindrar en alltför omfattande andrahandsmarknad. En lite dyrare årsavgift gör samma sak så man slipper se det som händer med subventionerade .se-domäner varje år. Det gör även att man gynnar innehåll framför MFA och parkerade domäner vilket har en positiv inverkan på internet i stort. Det finns även ett ganska stort antal seriösa sajter under .nu t.ex. Tv4:s recept.nu och tv.nu, en av Sveriges största.
![]() |
![]() |
#20 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Att nunames är mer seriösa vete sjutton, jag är inte alls glad i att enbart ett vinstdrivande företag sitter på den information som kan säga hurvida jag är rättmätig ägare eller inte till en viss domän. Har det inte varit några turer kring det här på wn för något år sedan? T.ex. tv.nu är ett undantag, men den är också välkänd. Det är en sak om man är bekant med sidan, men vid en google-sökning filtrar jag bort .nu, och tar det bara om jag inte hittar annat. Ytterligare en grej att fundera på är om man kommer ihåg namnet på en sida utan toppdomän/namnet på ett företag, vilka tld:s prövar man att "lägga på"? |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|