FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det något annonseringsprogram, som riktar sig till svenska sidor, som erbjuder annonser som visas när man kollar på en film i flash-spelare? Det vill säga som TV-reklam fast för nätet där man får betalt för antalet tittare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror att advertising.com har nått sådant de håller på att köra igång.
Mvh Freddan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Är själv väldigt intresserad av videoannonsering. Är det någon som vet något mer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ingen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Spindel, bara för att det är lite intressant. Hur många videoannonser tror du att du skulle kunna visa per månad?
Jag och en vän funderar lite på om vi inte ska starta en egen video affiliate. Skulle du vara intresserad av att gå med i en sådan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Att det ska vara så svårt att få en videoannonsör på sin sida!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Playad erbjuder video annonser.
http://playad.se/ Har dock inte testat än så kan inte säga hur bra det funkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men det jag är ute efter är att kunna visa en annonsörs klipp först och sen mina videoklipp mot en såkallad cpm. Men som sagt, tack för ett bra förslag ändå! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Börjar bli riktigt enerverad av det här nu. Därför utlyser jag en belöning på 25% av intäckterna till den som hittar en videoannonsör till min sida!
(Hoppas att det här inte är emot några regler) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns flera olika lösningar varav ingen nog passar dig så bra kan jag tänka mig..
Alt 1: Använda dig av en enbart teknisk lösning som t.ex. VideoPlaza. De levererar enbart den tekniska lösningen (inkl. statistik o sånt) vilket betyder att man själv måste ragga annonsörer att lägga in i deras system. Det kostar en del pengar att starta upp och sen så om du har < 100 000 viewers / månad så är det nog inte en så bra idé (genererar för lite). De riktar sig främst till stora webb-tv kanaler. Alt 2: Finns massvis med amerikanska ad networks som levererar både en teknisk lösning (plugin till ens flashspelare t.ex.) men också annonsörer. Problemet här är väl mest att det inte finns så många annonser som kan visas för svenska tittare = bad för annonsörer och dig. Kolla t.ex. longTail adSolution. Alt 3: Bygg en egen version utifrån ett existerande bannersystem. Jobbigt. Dyrt. Etc. Alt 4: Bygg en helt egen version och ragga annonsörer. Bara dumt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|