FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej, jag har börjat att använda OpenX och det är ett bra system. Jag lägger ut annonplatser på mina sajter i Frame från openX system så det borde inte sega ned tycker man. Men alla sidor dessa annonser som förmedlas av openX är riktigt sega emellanåt. Trots att jag inte lägger ut det som java utan i frame.
Vad kan man göra för att slippa detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mitt tips är att du gör dina deliveries i Iframes.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Ja, men det är det jag väljer och lägger ut på mina sidor. Det hjälper inte tros att man tycker det borde. Det segar och så ser jag i status att den väntar på att openx sla laddas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Prova och kör javascript och se om det går bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Jag har detta på ca 200 ställen så jag skulle vilja veta med säkerhet av någon som testat och löst det inna jag börjar ändra överallt. Tar ju sin tid det där.
Någon som löst det med java ist för iframe? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alltså.. Om du kör Iframe så skall det inte påverka din övriga sida..
Kanske om du har OpenX på samma domän, typ www.example.com/openx/ och din vanliga sida på www.example.com. Då kan möjligvis vara så att din webbläsare gör något tokigt för att den inte vill öppna så många connections mot samma "server". Kan lura den genom att köra mot openx.example.com istället. Men detta är verkligen bara gissningar.. Prövat i flera olika webbläsare? På flera olika linor? Om du väljer att pröva javascript så får du nog kolla på att köra defer="defer" på dina script-taggar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Och jag föreslår att du testar på ett ställe innan du ändrar på alla 200
![]() Finns bra plugins till FireFox för att analysera loadtimes.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kör du "Hosted Openx" eller ligger den på ett vanligt webbhotell?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Det ligger på mitt webbhotell. Hur fungerar det andra alternativet "Hosted Openx" ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att du köper OpenX som en tjänst av dem istället. Vet inte om det är släppt publikt ännu, tidigare var det i "beta".
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|