Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Köp .se domän genom paypal?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-27, 12:09 #11
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av SpiddyGonzales
Citat:
Originally posted by -mynameisfredrik@Nov 27 2008, 05:07
Citat:
Ursprungligen postat av SpiddyGonzales
.com vet jag var man ska köpa (vet inte om jag får skriva, kanske klassas som reklam? men om ngt så tar jag bort det. Name.com) men var kan man köpa SVENSKA .se domäner med paypal???
varför använda paypal för att köpa .se domän? jag kan förstå att man gör det med utlänska webbhost men fasiken inte med ett svenskt. Fungerar inte kort eller faktura för dig? om inte så ställer jag frågan varför?

Eftersom att jag har pengar på paypal? Vill betala med det istället.
Det går väl att göra uttag från PayPal?
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 20:20 #12
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Mycket flitig postare

Men herregud, han ställde en fråga om VART man kan registrera .se domäner via Paypal, kan ni hålla er till topic eller? Måste man alltid bli ifrågasatt bara för att man ställer en vanlig fråga???
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 21:13 #13
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Tja, hittade Avello.se efter en snabb sökning, de tar 249 SEK inkl. moms.

Edit: ...och då var ju NameISP billigare, 175 SEK inkl. moms.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 23:05 #14
SpiddyGonzales SpiddyGonzales är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Nykomling

Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Nov 27 2008, 21:20
Men herregud, han ställde en fråga om VART man kan registrera .se domäner via Paypal, kan ni hålla er till topic eller? Måste man alltid bli ifrågasatt bara för att man ställer en vanlig fråga???
Tack Anonymus!
SpiddyGonzales är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-28, 08:23 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Nu ifrågasätter du precis lika mycket själv =) Det kan ju faktiskt vara så att det finns en eller två individer i vårt land som använder bl.a. Paypal och inte skattar för inkomster från utlandet och att man inte vill stödja sådant. Då finns det all anledning i världen att ifrågasätta. Nu säger jag inte att det är så i det här fallet.
Oläst 2008-11-28, 13:31 #16
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Mm sant... men det känns dumt att inte föreslå att han tar ut pengarna och betalar med t.ex kort. Speciellt om han ska behöva betala 249 kr för en .se som någon föreslog, när bl.a Binero och Loopia säljer .se-domäner för 25 resp. 29 kr fram till årsskiftet.

Det blir ju ändå 220 kr att lägga på glögg menar jag
Oläst 2008-11-28, 14:13 #17
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs

Nu ifrågasätter du precis lika mycket själv =) Det kan ju faktiskt vara så att det finns en eller två individer i vårt land som använder bl.a. Paypal och inte skattar för inkomster från utlandet och att man inte vill stödja sådant. Då finns det all anledning i världen att ifrågasätta. Nu säger jag inte att det är så i det här fallet.
Nä jag är bara trött på alla hobbydetektiver här som ska spela viktigpetter och försöka vända vanliga frågor till "jagärskumraskochvillutförabrottssaker". Han ställde en helt normal fråga om vart man kan registrera svenska .SE domäner med paypal.

Jag kan tänka att merparten av användarna här har ett paypal-konto, så varför inte registrera via det?

Sen att man inte vill stödja det, då behöver man väl inte ge rådet om vart man kan registrera .SE domäner isåfall. Det behövs ingen jury här!

Ditt argument är ju helt galet. Då kan man ju börja ifrågasätta alla frågor här och vända det till att "jag vill inte stödja blabla".
Så med andra ord, om någon vill köpa via postfaktura, så kan inte pengarna vara skattefria då eller?
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-28, 15:20 #18
Nykomling

Nykomling

KW Wasabi förstår exakt vad jag menar, hehe. Nä men då är det bara hos NameISP man kan köpa .se domän genom Paypal.

Anonymus, jag är också trött på "alla hobbydetektiver här". Hoppas man kan få svar direkt nästa gång och inte någon "utredning".

Tack för alla era svar, om ni vet var man kan köpa .se domäner genom paypal under 100kr så säg till här =).
SpiddyGonzales är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-28, 16:13 #19
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Nov 28 2008, 09:23
Citat:

Nä jag är bara trött på alla hobbydetektiver här som ska spela viktigpetter och försöka vända vanliga frågor till jagärskumraskochvillutförabrottssaker. Han ställde en helt normal fråga om vart man kan registrera svenska .SE domäner med paypal.
Jag kan tänka att merparten av användarna här har ett paypal-konto, så varför inte registrera via det?
Sen att man inte vill stödja det, då behöver man väl inte ge rådet om vart man kan registrera .SE domäner isåfall. Det behövs ingen jury här
Ditt argument är ju helt galet. Då kan man ju börja ifrågasätta alla frågor här och vända det till att jag vill inte stödja blabla.
Så med andra ord, om någon vill köpa via postfaktura, så kan inte pengarna vara skattefria då eller?

Har du någon som helst förståelse för etik och moral eller någon som helst insikt om hur andra klassens internet-affärer fungerar så är mina argument långt ifrån galna.
Oläst 2008-11-28, 16:24 #20
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Originally posted by tartareandesire@Nov 28 2008, 17:13
Har du någon som helst förståelse för etik och moral eller någon som helst insikt om hur andra klassens internet-affärer fungerar så är mina argument långt ifrån galna.
Jag förstår vad du menar tartareandesire. Att man kan handla för oskattade intäkter genom PayPal. Men lite skatt drar ju ändå staten in eftersom ombuden lägger på 25% moms på domänköpet.

Andra klassens internetaffärer. Har man företag så kan det rent av vara olönsamt att inte bokföra annonsintäkter från utlandet. Och köper man domäner för oskattade intäkter som privatperson så är det väl inte hela världen.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017