FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu handlar det tydligen om domänöverföringar...
Getupdated måste sälja, och dessutom göra nyemission för femtioelfte gången. Vet inte exakt varför just Kaneteg köper, men antar att annars hade hans aktieinnehav i Gim blivit rätt så värdelöst. Bankerna ligger på och vill minska skuldbördan ( = ha tillbaka sina pengar). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men det du avslutar med är RIKTIGT irriterande - Jag har en utländsk kontakt som jag köpt en domän av. Jag vill ha den överförd till Looipa - han får mina uppgifter - han ringer upp Loopia och meddelar att han faxar en överlåtelse - han faxar - ringer upp och kollar att faxet kommit fram - och att det är ok ifyllt. Sen väntar vi...en vecka - två veckor - sen mailar jag om status - inget svar - jag mailar igen - Loopia svarar att dom inte känner till överlåtelsen - jag meddelar säljaren som faxar igen och skannar in mailar till mig, som mailar loopia (med reciept så klart) - vi väntar en vecka till utan att något händer - jag försöker ringa dem och landar hos "supporten" som lovar meddela "registry" att jag är frustrerad - det går en vecka till utan Loopia-registry-response Då APTRÖTTNAR jag på Loopia och ser till att överlåtelsen går genom ett Tyskt ombud istället - vilket går på 2 dagar. Jag har fortfarande inte hört något från Loopia rörande detta.. Sen av en händelse så träffar jag Loopias "L-G" på Internetdagarna och tar då upp mitt dilemma i raden av andra små åsikter till förbättringar de bör kika på.. och får då till svar: vi tar inte emot några överlåtelser som inte är genererade genom vårt system.. Nej men vad bra att dom kunde gett det beskedet till min Tyske kontakt eller berättat för mig att Tysken fyllt i .SE´s blankett istället för Loopias - överhuvudtaget KONTAKT! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|