FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
För ett tag sedan märkte jag att jag inte längre fick in folk från google till mina individuella posts på min sida (använder wordpress). Jag antar att sidorna räknas som indexerade eftersom när jag söker på google med "site:adressentillminsida" så hittar jag alla posts. Problemet ligger i att om man inte har "site:adressentillminsida" i söktermen så hittar den inte postsen. Den hittar dock min indexsida och två statiska sidor. Vad jag först misstänkte var att jag fått någon form av penalty på grund av duplicate content, men det är en ren gissning. Det var nämnligen så att jag visade alla mina posts till 100% på indexsidan och även på en statisk sida som fungerade som en kategorisida. Jag har strukturerat om allt nu så att den använder sig av riktiga kategoriarkiv samt att allt utom själva postsen endast visar excerpts. Sidan blir crawlad många gånger per dag och det tar oftast inte mer än några minuter innan posts blir indexerade. Någon som har några idéer om vad problemet kan vara? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Enligt din profil så har du ingen sida. Det kanske är därför...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Visste inte att det var information du behövde för att besvara frågan. Jag har i alla fall uppdaterat min profil med en länk om det är av intresse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alla sidor på din blogg är indexerade. De flesta är cashade nån gång i oktober.
Om man söker på t.ex. Kicki’s bar & Café så ligger du ju 1:a på den sökfrasen. http://www.google.com/search?source=ig&hl=...earch&aq=-1&oq= Problemet är nog att du inte rankar tillräckligt högt för så många ord/fraser. Vad det kan bero är många olika saker. Man kan ju alltid gissa lite. Ta t.ex. denna sidan: http://www.adventurestockholm.com/adventur...ot-air-balloon/ H1 :an 'Hot air balloon' ordet ballon nämns inte en enda gång på sidan förrutom i H1 :an Lite bättre sökordsdensitet kan hjälpa Google att förstå vad sidan handlar om. Jag skulle vilja påstå att det varit helt omöjligt att ens försöka svara på din fråga utan att veta vilken sida det gäller... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ber om ursäkt i så fall, jag antog att det var ett mer känt problem eller misstag.
De första postsen var mest testposts och dem drog aldrig några besökare, av uppenbara skäl. De senare var även indexerade och även de rankade väldigt högt. Problemet, som jag insåg nu när du gav mig googlelänken, är att jag sökt på fel sätt. När jag har sökt efter sidan har jag ändrat språket till engelska, vilket inte ger samma resultat som att ändra region eller söka där du själv gjorde. Sidan har tidigare funnits med och rankat bra under den svenska google även om man ställt in att man vill ha engelskt resultat, men nu visas den tydligen inte där. Dumt misstag men ändå en lärdom dragen ![]() Edit: Rätt dum tråd, om nån admin känner för att ta bort den så vore ju det bra. Så slipper den skräpa här. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|