FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man har en sida och sedan registrerar ett dussintal eller hundratals olika domäner som bara innehåller sökord egentligen som bara länkar till sin huvudsite för att man skall komma högre på google får man verkligen göra så här? har för mig att google inte gillar detta sätt och om man vet om ett sådant här fall vad gör man då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan du visa ett exempel?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Om det rör sig om sökmotorspam så kan du göra en anmälan direkt till Google: http://www.google.com/contact/spamreport.html
Jag tror inte att de granskar varje anmälan manuellt. Normalt agerar de endast om det kommer in många anmälningar mot en och samma sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaren, vill dock inte gå ut med några sidor vill inte smutskasta någon..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har inte anmält någon, ville ha info om vad google tyckte om detta och det fick jag svar på.. Jag kommer att göra mera efterforskningar och som du påpekar ta kontakt med personen ifråga först.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tycker du ska skita i vad andra gör och sköta dig själv.Låt du google ta hand om det,behövs inga j_kla kärringar som lägger sig.Förmodligen så är det någon som rankar bätrtre än du och då blir den svenska jäntelagen.Hade jag blivit anmäld av någon och fått reda på vem så hade det kostat en framtand.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vem säger att man inte får? Är det olagligt?
Det värsta som kan hända "om man blir påkommen" är en banning ifrån Google ... vilket bara blir något "temporärt" medans man bygger upp det nya nätet ![]() De som letar och anmäler "sblog nätverk" jobbar i motvind ... /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag håller med Patrik, man får absolut göra så! Däremot kanske det bryter mot sökmotorers riktlinjer, och bryter du dom kan det påverka din rankning negativt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|