Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tradedoubler med jQuery

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-29, 22:53 #1
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Mycket flitig postare
MMCs avatar

Jag skulle vilja sätta in Tradedoublerannonsers javaskript efter att dokumentet är laddat med hjälp av jQuerys ready-event. Problemet är att Tradedoublers skript använder document.write(), som när det kallas efter att dokumentet är laddat skriver över hela dokumentet istället för att skriva ut i flödet.

Jag kan inte vara ensam om att vilja ladda in Tradedoublers externa javaskript i efterhand, för att förbättra sajtens laddningstid och slippa "blinkande element" när jag gömmer vissa element i ready-eventet. Finns det någon smart lösning jag missat här?
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-30, 09:34 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
The easy way: Läs in tradedoublers dokument i en variabel på server sidan, lek runt lite osv.

The hard way: Gör något motsvarande i JS.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-30, 12:43 #3
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Kan du wrappa det i en div-tagg med style="visilibty: hidden;", som du sedan visar när allt är klart?

[edit]
Hjälper det mot laddningstiden om du lägger det hela så långt ner som möjligt på sidan? Du skulle kunna ha en tom placeholder där du ska ha det i slutänden, sedan lägger du en div med display: none; precis innan </body>. I den div:en lägger du ditt TD-script. När sedan sidan har laddat klart så kan du flytta den noden i DOM-trädet till din första div, och sedan visa den.
[/edit]
Onkelborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-30, 13:22 #4
MMCs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
MMCs avatar

Tack för era svar.

Onkelborg: det är absolut en bra lösning för att fixa laddningstiden, men mitt problem är att jag idag har vissa saker som döljs via Javaskript när jQuerys event document.ready avfyras. Det innebär att de elementen visas under tiden det tar för Tradedoublers javaskript att läsas in, för att sedan försvinna, vilket skapar den "blinkande" effekten. Jag tror att den enklaste lösningen som tyvärr inte är särskilt snygg, är att jag låter just döljningen av elementen göras av script-taggar direkt efter elementen själva. Då borde de döljas direkt efter att de lästs in, vilket borde hindra blinkandet.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017