FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej! Jag undrar om det finns något php script som man kan köra som sparar in en rss fil till en mysqldatabas? Intresserad utav både gratisvarianter och betalvarianter utav denhär typen av script. säg att man ska indexera vings sista minutenresor: http://www.ving.se/rss/lms_xml.aspx. Jag vill att scriptet på bästa sätt uppdaterar informationen i databasen om man kör scriptet igen, antingen genom att kolla om informationen redan finns eller ta bort all information och lägger till den igen. Jag vet inte vad som är effektivast.
Hoppas att ni förstår vad jag är ute efter, finns det några bra sånna här php script? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det där är inte RSS... det är XML.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Effektivast är det att diffa XML-feeden och sedan ta resultatet och kontrollera om det finns dubbletter i databasen.
Tyvärr, jag känner inte om det finns något färdigt skript för just XML-feeds men jag har skrivit liknande skript för andra data-feeds. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Allvarligt talat är det väl ganska enkelt med simplexml (i php5) att hämta ut data ur xml och sedan lägga det i databasen efter en koll om det redan finns?
simplexml |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|