FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan. Jag håller på med en "bot" som är kodad i Java, och nu ska jag "autha" denna bot. Klienten skickar strings med lösenord och användarnamn till min hemsida, min hemsida ska sedan verifiera lösenorder & användarnamnet och skickar sedan tillbaka "Valid" eller "Invalid". Men problemet är att phpfilen inte får tag på lösenordet & användarnamnet i datorbasen. Någon som haft detta problem förut och kan hjälpa mig ?
![]() MvH Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är problemet?
Att du inte vet vad du gör när du kodar eller att du inte kan beskriva dina problem i ett foruminlägg? Ge oss lite mera uppgifter bara så ska vi nog lösa ditt problem. Till exempel om din "php-fil" fungerar när du anropar den manuellt eller på annat sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kan komma med mer information när jag kommer hem. Och det är inte jag som kodar PHP, en polare till mig gör det. Jag kodar endast Java. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det inte är du som kodar "php-filen" så är det ännu svårare att hjälpa dig.
Men det är normalt inget problem att se vad som skickas från din java-applikation om du riktar in den mot en webbserver du har till exempel lokalt, så kan du analysera trafiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kod:
<?php * *validateAuth(); * *exit(); * *function validateAuth() { * * * *$Registered = array(array("username" => "USER", "password" => "PASS"), * * * *); * * * *$outputString = ''; * * * *$username = addslashes(htmlspecialchars(urldecode(strtolower($_GET['username'])))); * * * *$password = sha1(addslashes(htmlspecialchars(urldecode(strtolower($_GET['password' ]))))); * * * *for($i = 0; $i < count($Registered); $i++) { * * * * * *if($Registered[$i]['username'] == $username && sha1($Registered[$i]['password']) == $password) { * * * * * * * *echo("Valid"); * * * * * * * *exit(); * * * * * * * *break; * * * * * * } * * * *} * * * *echo("Invalid"); * * * *exit(); * *} ?> Kod:
public void Authentication(){ try { String auth = Config.AUTH; String pass = Config.PASS; String s1 = ""; URL url = new URL("http://www.vortexbot.com/authorization.php?username="+ * *java.net.URLEncoder.encode(auth, "UTF-8") +"&password="+ java.net.URLEncoder.encode(pass, "UTF-8")); URLConnection urlconnection = url.openConnection(); BufferedReader bufferedreader = null; bufferedreader = new BufferedReader(new InputStreamReader(urlconnection.getInputStream())); s1 = bufferedreader.readLine(); if(auth.equals("")) { System.out.println("You must enter an auth and pass in your Settings.ini"); System.exit(0); } if(pass.equals("")) { System.out.println("You must enter an auth and pass in your Settings.ini"); System.exit(0); } if(!s1.equals("Valid")) { System.out.println("Incorrent Auth and/or Pass"); System.exit(0); } bufferedreader.close(); } catch (Exception e) { System.out.println("Connection failed.."); System.out.println("You may be behind a firewall.."); System.out.println(e.getMessage()); System.exit(0); *} } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kör ju strtolower på variablerna på vissa ställen..
Kanske ändra i if-satsen till följande fungerar? Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
PHP skriptet är ju allt annat än rätt
![]() -använd aldrig strtolower på lösenord -spara aldrig lösenord i klartext som du verkar göra enl. php skriptet -varför lagra alla användare i minnet i en array? i koden ovan är även arrayen helt tom så det blir omöjligt att logga in, använd sql istället... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Och jag sparar inte lösenorden i klartext, utan det är ett forum. Tacksam för alla svar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|