Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bygga sida utan förkunskaper

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-10, 20:50 #1
Nea Nea är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Nykomling

Hej på er,

Jag har länge tyckt att detta med websidor och intäkter via annonser är väldigt intressant och har en idé som jag nu så gärna vill förverkliga på allvar.

Mitt stora problem är att jag är urkass på hemsidesnickeri, jag är helt grön på det här och mina kunskaper sträcker sig endast till ytterst lite om html kod, det vill säga att jag kan testa mig fram genom att ändra i koden så länge jag har en mall att gå efter.

Jag funderade ett tag på att få ihop mitt projekt som en blogg eftersom det är vad jag behärskar bäst men jag tycker inte detta är ultimat...
Jag har en del parkerade domännamn som jag la ut på missdomain i veckan och hittade deras tjänst misspark där man mycket enkelt kan få ihop en liten sida. Det är ungefär vad jag är ute efter, fast jag vill kunna ändra mer i mallen.

Vet ni hur jag enklast går till väga för att få ihop en hyfsat snygg sida utan så mycket förkunkaper? ..önskan är även att tjänsten inte ska vara allt för dyr heller...
Har ni några andra tips?

Jag är lite för otålig för att lära mig allt från grunden, men jag brukar lära mig ganska snabbt när det väl kommer till kritan. Grejen är att mitt driv mest snurrar kring att fylla sidan med information och marknadsföringen av den.

Frågan är kanske ställd i fel forum, ni verkar ju vara monsterproffs allihopa här, men jag brukar hänga härinne så det känns mest naturligt för mig att fråga här. Om ni tycker att frågan är orelevant tar jag tacksamt emot tips på vart jag kan vända mig.

Tack på förhand

/Nea
Nea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-10, 21:25 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag skulle vilja svara så här. Jag vill tjäna pengar men jag vet inte hur man gör, kan ni berätta för mig hur man tjänar pengar?

Vem tror du ger dig tips här på hur man tjänar pengar på internet? Är du inte villig att lära dig så vet jag inte hur man ska motivera varför ska någon som har ägnat många år åt att lära sif, ska dela denna kunskap med dig.

Kan du svara på varför?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-10, 21:44 #3
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Du är inte först att tänka så och det finns inga enkla genvägar, tyvärr. Det närmsta du kan komma är att sätta upp ett CMS-verktyg. Sen kan du fylla sidorna med information, bra information som gör att besökarna återvänder, andra sidor vill länka till dig osv. Om du är duktig på att fylla sidor med både bra och vettig information så ska du kanske slå dig samman med någon som kan ordna sajtens tekniska bitar och du all text?

Ang texten så ska den inte vara kopierad från andra sidor på nätet utan unik och intressant.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-10, 21:54 #4
Nykomling

Nykomling

Ja, det har du kanske rätt i, varför ska man dela med sig om man själv aldrig fick några råd....

Jag vet och är fullt inställd på att jag inte kommer att tjäna några pengar genom att hoppa över en så viktig del i det hela men jag vill prova på om jag tycker detta är en kul grej att syssla med på min lediga tid. Om jag fastnar för detta kommer jag givetvis lära mig på egen hand och en dag kanske jag har kunskaper och erfarenheter att dela med mig.

Jag vill ta en genväg, inte till att tjäna pengar, om det uppfattades så är det fel, utan till att ta reda på hur stor mitt intresse kring detta är.

Ingen tjänar direkt på att svara på min fråga. Ingen behöver givetvis göra det heller.
Nea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-10, 23:10 #5
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
försök att hitta fler som brinner för det som du brinner för.
Du får stå för det kreativa tänkandet och kanske marknadsföring och kontakter för att sprida webbplatsen och dina partners isf för utvecklingen.
Utan vinstintresse är det väl svårt att locka folk dock, men jag önskar dig ändå lycka till.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-10, 23:22 #6
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Jag vill ta en genväg, inte till att tjäna pengar, om det uppfattades så är det fel, utan till att ta reda på hur stor mitt intresse kring detta är.
Vad är det som är ditt intresse? Om det hade varit kodning, design eller ehandel överlag så kan man ju ge lite tips på vad du ska lära dig men du verkar ju inte tycka det är så roligt. Om jag har förstått dig rätt så verkar ditt intresse vara att dela med dig av information genom webbsidor och då tycker jag som skrivits tidigare att du ska ta kontakt med någon som gör websidan till dig, sen kan du göra det du tycker är roligt!

Det blir betydligt billigare om man skapar webbsidan själv, det har antagligen många förstått på detta forumet eftersom de lärt sig det. Lycka till iallafall!
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-11, 11:07 #7
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Mitt problem har alltid varit att jag är programmerare och inte grafiker, jag har hittat en grafiker som jag samarbetar med. Så han ordnar grafik, jag ordnar kod och sedan fixar vi content tillsammans.

Därför tycker jag att du borde hitta en programmerare. Och eventuellt en grafiker. Ge dem en specifikation på vad du vill ha och kolla vad det kan kosta. Skulle priset vara för högt får nog lära dej hur du gör. (Kolla på w3schools.com)
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-11, 11:59 #8
Thir13teens avatar
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thir13teens avatar

Reg.datum: Oct 2004
Det behöver inte vara så svårt och mycket att lära sig idag när det finns så bra gratis CMS verktyg. Då behöver man inte kunna så mycket.

Du skaffar webbhotellskonto hos ett webbhotell som har en funktion för att installera populära script med några klick, Binero har en sån funktion (Installatron) och jag tror de flesta webbhotellen har en sån funktion idag. Är det nån slags nyhetssida eller blogg eller liknande du vill göra så är det Wordpress som gäller, mycket lätt att lära sig. Sen kan du googla på de saker du vill göra, t.ex. ändra header och liknande, det är lätt, och sen är du en bra bit på väg.

Så som sagt, hyra programmerare och grafiker/webbdesigner behövs inte, det fixar CMS:en bra själva, om det inte är någon avancerad sida du ska göra.
Thir13teen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-11, 17:28 #9
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Davve@Oct 10 2008, 21:25
Jag skulle vilja svara så här. Jag vill tjäna pengar men jag vet inte hur man gör, kan ni berätta för mig hur man tjänar pengar?
Vem tror du ger dig tips här på hur man tjänar pengar på internet? Är du inte villig att lära dig så vet jag inte hur man ska motivera varför ska någon som har ägnat många år åt att lära sif, ska dela denna kunskap med dig.
Kan du svara på varför?
^_^
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017