FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag funderar på att anlita en proffesionell Sökmotorpositionerare att optimera min sida.
Jag är därför intresserad av att söka ett bidrag föär vidareutveckling av företaget med syftet att täcka kostnaden för sökmotorsoptimering. Nån som har några förslag vart man kan söka bidrag eller nån sida där bidrag finns listade.? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det ses väl som marknadsföring och skall bokföras som det också, har svårt att tänka mig att det skulle finnas bidrag för att köpa annonsering.
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det är meningen att optimeringen skall öka dina intäkter, välj då en aktör som tar betalt för den trafik som genereras till din sida och inte någon som tar ut ett fast pris. På så sätt så kan du kanske få inkomster som kan täcka kostnaderna för optimeringen och du slipper söka bidrag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns konsultcheckar inom Marknadsföring som du kan ansöka om hos Länsstyrelsen.
En konsultcheck är precis vad namnet gör gällande och nedan finner du text tagen från Länsstyrelsens information om dessa. "Konsulttjänsten kan avse utveckling av produkt, kompetens eller marknadsundersökning/marknadsföring för etablering på nya marknader. Konsultchecksbidraget får uppgå till högst 50 % av de godkända kostnaderna, och får inte överskrida 100.000 kr." Detta innebär inte att du kan ansöka om pengar rakt av till att köpa annonser utan mer utveckling inom marknadsföring, vilken självklart kan innehåll en del marknadföring. Ett exempel kan vara om du har väldigt många kunder med utländsk bakgrund vilka har svårighet att ta till sig det säljmaterial på svenska som du har idag. Du kan säkert med framgång ansöka om att producera och trycka upp marknadsföringsmaterial riktat till dem. I ditt konkreta fall som handlar om sökmotorspositionering kan det säkert anses som utvecklande och ett alternativ för ett mindre företag att klara den ökande konkurrensen. (konsulten kan hjälpa dig med sökmotoroptimering). Jag rekommenderar att du tar kontakt med ALMI eller liknande vilka kan hjälpa dig med en bra ansökan till länsstyrelsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack Dunc.
Jag är imponerad. |
|||