FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Nu är det så att jag behövde en ny dator. Tänkte bygga den själv, så jag beställde allt jag behövde, och det var väntetid på alla mina komponenter, nu har jag väntat snart en månad på att få hem komponenterna för att sedan bygga ihop datorn. Men idag får jag ett mail. De har splittat min order och börjat skicka ut halva datorn. Så nu gjorde de min order till två stycken ordrar. En har de skickar och en ligger och väntar då det är två komponenter som kommer tidigast den 25e. Eller senare. Saken är att jag ville ha Alla mina komponenter som en order. Inte ha dem bestyckad till två. Varav den andra jag kanske aldrig får, då de kanske drar in komponenterna eller de kanske kommer om en månad. Ska jag sitta här men komponenter som jag ändå inte har någon nytta av ? Vad kan jag göra ? I deras Köpvillkor står det följande. "Köpvillkor, e-handel, Leveranstider: . Delleverans av order kan ske på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnader för kund. " men jag har ej begärt att få en delleverans, jag vill ju ha min order som den var lagd. Känner mig maktlös, och får detta som svar på mailen. " Då löser vi det genom att byta till andra komponenter. Det kan göras redan nu om du så önskar, dvs byt chassi, byt grafikkort. Chassit är enkelt, det finns massor med alternativ. Grafikkort är svårare då det är enorm brist på marknaden och hundratals kunder väntar på exakt samma kort. Med vänlig hälsning xxxxx/Kundservice " Jag kan stå ut med långa leveranstider, men att de gör två ordrar av en order, utan att informera mig innan tycker jag är surt. Och sedan direkt skicka dem, helt utan att höra med mig, om det gick bra att splitta ordern. Tack på förhand, någon här som driver butik på nätet och skulle splitta en kunds order på detta viset ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att det låter som att de vill delleverera enbart för att kunna fakturera den delleveransen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du svarar "nej tack, jag vill ha ordern som den är lagd och kommer inte lösa ut det delleveranser eller betala den extra fraktkostnad som detta innebär mig." eller något i den stilen, vad säger dom då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Avvakta och se vad som händer, får du alla delarna efter den 25e?
Betala däremot inte någon faktura eller extra fraktkostnader utan avvakta tills du fått alla delar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Är det ett stort och välkänt företag som Datorbutiken.com eller Dustin.se?
Om så är fallet så kanske det är fler som har vart med om samma sak och kan berätta vad som hände i deras fall. Mer information är bättre. Mindre företag behöver vi nog dock inte hänga ut här... än.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|