FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har blivit kontaktad av en person som vill annonsera på en av mina siter. Siten snittar ca 1250 unika/vecka och ca 5000 unika/månad.
Vad skulle ni rekomendera för prissättning för 1 månads annonsering? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du en torrenttracker eller en köp & sälj-sida för audiofiler?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nej
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror helt på vad det är för webbsida du har och hur nischad och köpstark din målgrupp är. Det är helt omöjligt att ge några rekommendationer om du inte ger mer information än antalet besökare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sajten är en topplista av "vuxen natur". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Med det antalet besök kan nog 500 kr per månad vara rimligt om annonsen syns bra. Dock är det bättre om du lägger krut på att skaffa minst 10 ggr så mycket trafik först
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Besökarna på den typen av sidor är tyvärr inte så köpstarka, så jag tror att Davve gör en ganska bra uppskattning.
Testa något lämpligt affiliateprogram i någon månad, så får du en uppfattning av dina besökares köpkraft. Jag tror att du kan få bäst betalt av företag som marknadsför tjänster till webmasters som arbetar med vuxenrelaterade webbsidor. Vanliga porrsurfare brukar vara extremt köpsvaga. Däremot så har du förmodligen en stor andel webmasters bland dina besökare (de som anmäler sina egna sidor till listan), som troligtvis är ganska köpstarka om du visar rätt annonser. Ett rent påhittat scenario skulle kunna vara något i stil med "Köp vårt script som anmäler din webbsida till 1000 toplistor automatiskt". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Några bra exempel? |
||