FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har ett gäng filer på en webbsite som användarna ska ladda ner. Är det möjligt att med hjälp av flash låta användarna välja vart alla filer ska sparas utan att behöva välja för varje fil? I sådana fall, känner någon till vart man kan få tag på en sådan Flash? Alternativt är jag intresserad av en ActiveX-komponent kombinerat med ett Java-applet. Tips på vart jag kan hitta en sån uppskattas också!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du behöver en download manger.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack! Nu har jag alltså ett namn på vad man brukar kalla det men det gav inga intressanta träffar på Google.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bump!
Vad jag hört av Flash-utvecklare så går det inte att ladda ner många filer i taget med Flash. Java-applet kombinerat med ActiveX-komponent kvarstår som alternativ. Tips på vart man kan hitta sådana för max några tusenlappar uppskattas! Så enkelt som möjligt utan massa onödiga val i UI:et vore bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
KISS: skapa zipfiler on demand istället. Alla vanliga OS har zipstöd inbyggt och de allra flesta användare vet hur man öppnar dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Testade just Windows XPs zip-stöd. Det var krångligt. Även om alla vanliga OS hade bra zip-stöd så skulle det vara onödigt tungt för servern och onödigt tungt för klienterna eftersom zip-filerna skulle kunna bli flera GiB stora. Dessutom skulle det inte gå att bara presentera en länk till en zip-fil eftersom genereringen inte kan ske on the fly.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du har möjlighet till serversideprogrammering kan du med ASP eller PHP tvinga nedladdning av valfri fil istället för öppna-kommandot som är standard.
Edit: det var visst _flera_ filer det var frågan om... Det är kanske en sådan här det är frågan om http://www.softcomplex.com/products/asp_zi...component/docs/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Allstars:
Nej, jag är inte intresserad av att komprimera ihop filerna till en enda stor zip-fil. Se föregående inlägg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag googlade lite och hittade den här Javaappleten som verkar göra det du eftersöker: http://scand.com/products/vault/
Återkom gärna om du får det att fungera, vore bra att veta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag började på ett enkelt sådant program (som en Java-applet) ikväll när jag såg den här tråden, men har fått problem med att progressbaren inte uppdateras (eller ens visas) förrän hela nedladdningen är klar. Det går att fixa med lite refaktorering av koden så att GUI:t ligger i en egen tråd, men det orkar jag inte nu.
Vilka filer programmet laddar ner bestäms genom param-taggar i sin kod. Man får, efter säkerhetsmeddelandena, upp en dialogruta där man får välja en katalog (förslagsvis en tom sådan). När man valt en katalog så är appleten enbart en progressbar. Filerna döps efter filnamnet i URL:en och det tas ännu ingen som helst hänsyn till filnamnskonflikter - filer som redan finns skrivs över! Ni kan testa på https://lajm.eu/emil/dump/EVDown/test.php Obs! Den drar bland annat ner två större (>5 MB) filer från Mozilla! Hoppas att jag orkar skriva klart programmet imorgon. Jag har tänkt släppa det under GPL (v2 och uppåt). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|