FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejsan
Vad borde en webbshop för ned laddning av musik kosta att utveckla? förutsättningarna är följande webbhotell finns vanlig shop med betallösning från samport finns storleken på shopen är i dagsläget modell mindre, så det är inget nytt cdon.com eller itunes vi pratar om likväl så skall det ju lösas nåt smart sätt att förhindra "fri nedladdning" samtidigt som kunden skall ha access till de köpta filerna under en begränsad tid Så frågan lyder (NEJ inte hur många bultar finns det i ölandsbron) 1 Vad borde ett sånt här system kosta om man utvecklar det från grunden 2 vad finns det för färdiga system |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du fårstår väll att med den beskrivningen så kan man verkligen inte göra en ordentlig analys av vad det skulle kosta. Förklara, i detalj, vad och vilka funktioner som ska finnas, och vad som ska göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Trivialt vet jag ju inte om det är, men rätt nära trivialt iaf
Saken är den att jag vill ha lite hårda fakta att ge kunden så han inser att det inte är nånting jag kommer lösa den här veckan. Det systemet måste klara att hantera Uppladdning av nya filer (admin) Hantering av album /enskild låt kontroller så man inte kan ladda ner sin beställning hur många ggr som helst Sen återstår ju frågan hur man skall visa "nedladdningsprodukterna" tillsammans med skivan som finns? enbart en länk "denna skiva kan även laddas ner" sen måste man ju lösa kundvagnen på nåt smart sätt, det är ju ingen höjdare om en kund köper 3 vanliga skivor, 5 mp3 downloads + en t-shirt. det går ju att lösa men att modifera hela kunvagn-->kassa processen tar ju viss tid det med Sen finns det säkert en handfull ytterligare saker som man måste tänka på som kommer ta massa tid |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vem äger låtarna, ni?
Om inte så är det inte själva nerladdningen eller köpet som är det krångliga, utan att få till avtal med skivbolagen och lösa DRM eller DRM fritt. Det jobbet kan nog kosta allt från ett par hundra tusen till miljoner. Det finns en anledning till at det är så få som säljer digital musik.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I det här fallet så är rättigheten till låtarna klara eftersom det är ett skivbolag som vill ha systemet för att enbart sälja sina artisters musik.
Grundfrågan var ju inte heller "hur gör man" för det skall jag nog klura ut utan snarare "Vad skulle ni ta för att bygga ett sånt system" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Misstänker att STIM skall ha ett ord med i det hela också... Det är inga billiga historier...
Har varit i kontakt med dom ett antal gånger, skulle tillhandahålla 20st "mixar" av en Top20 lista, stim ville ha 20K till en början och sedan 20% av försäljningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
frågan är hur mycket stim har att säga till om när det är det skivbolag som gett ut skivorna som vill sälja musiken själva. Men den delen får shopägaren handha, utöver kostnaden för själva tekniska lösningen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Stim har allting att säga till om, eftersom det är Stim som betalar ut till skivbolagen som senare betalar till artisterna.
Läs mer här: http://www.tinyurl.se/bb0a http://www.tinyurl.se/dd296c Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har för mig att det finns en addon till OSCommerce som kan hantera låtar och nerladdningar.
Den är billig, så du får vad du betalar för =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|