Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kunders hemsidor - vilka taggar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-01, 21:03 #1
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Medlem

Jag har i mindre skala gjort lite hemsidor åt olika lokala klubbar. Inga avancerade hemsidor, utan hemsidor som helt enkelt ser hyffsade ut och fyller sin funktion.
I sidfoten har jag alltid skrivit något i stil med "Copyright Klubben. Sidan skapad av Mitt Namn[länk till min sida]" i sidfoten. Mest för att på något sätt få med mitt namn på sidan, ifall någon besöker den och vill köpa en hemsida.

Nu när jag ska böra, i förhoppningsvis, lite större skala att göra liknande hemsidor är det lika bra att "göra rätt" från början.

Vad kan jag placera på kundens hemsida för att få så mycket publicitet/inlänkar(?)/etc. som möjligt? Är inte så haj på termerna och vad de gör exakt.
Flykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 03:28 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Sett ur ditt perspektiv så är det så klart bra om du får med en länk till din egen webbyrå på kundens webbsida. Länken till din sida kommer att vägra tyngre ur seo-synpunkt om den finns placerad någonstans i brödtexten istället för footern. Dock så tror jag inte att dina kunder accepterar en sådan länk. Jag skulle i alla fall inte göra det.

Bortsett ifrån en liten länk till din webbyrå så tycker jag inte att du ska placera någon marknadsföring för dig själv på kundens hemsida överhuvudtaget. Jag skulle säga att mer egenreklam än så strider mot god sed. Men naturligtvis så är det alltid en förhandlingsfråga mellan dig och dina kunder.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 13:15 #3
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Flitig postare

Det är väldigt vanligt. Jag tror inte heller kunderna uppskattar det, men samtidigt tror jag inte heller de flesta frågar utan bara lägger en liten länk.

Jag har dock aldrig själv satt detta i system och i ärlighetens namn är det inget jag ångrar och definitivt inget jag kommer syssla med i framtiden heller.

Men så är min situation lite annorlunda kanske. Jag tjänar inga pengar på att folk besöker min egen hemsida. Jag har andra sidor som jag tjänar väldigt mycket pengar på... men inga egna länkar från dessa sidor heller, faktiskt!
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 18:23 #4
Medlem

Medlem

Gustav
Har inte en blekaste tanke på att tvinga på, de få kunder jag, reklam på sidan. Så där är vi överens.
De sidor jag gör är bara till lokala klubbar/föreningar därav den lilla länken i footern.

Det jag tänkte om man kunde ha någon tagg som meta author eller liknande. Alltså som bara är i bakgrunden. Finns det alltså inga sådana som kan var av intresse?

Eclipse
Jag känner som dig, men att mitt namn i footern är länkat till min sida har jag inga problem med. Att faktiskt ha reklam som stör resten av sidan skulle jag aldrig vilja ha.
Flykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 23:54 #5
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by Flykt@Sep 2 2008, 18:23
Gustav
Har inte en blekaste tanke på att tvinga på, de få kunder jag, reklam på sidan. Så där är vi överens.
De sidor jag gör är bara till lokala klubbar/föreningar därav den lilla länken i footern.
Sett ur ett ett seo-perspektiv så kan dina kunders webbsidor enbart bidra med länkar för att bättra på din egen webbsidas ranking. Ur marknadsföringssynpunkt så kan det däremot vara vettigt att ange din egen webbsida i t ex meta-author. Men det hjälper dig tyvärr inte att ranka bättre i Google.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 10:47 #6
Flitig postare

Flitig postare

Ur ett rent seo-perspektiv tror jag det kan kvitta.
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017