FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Är lite nyfiken på fall de finns motsvarighet till istockphoto fast för artiklar och texter. Dvs någon sida som säljer olika artiklar som redan är skrivna och man kan läsa i förväg. Gärna på svenska, men engelska sidor går även bra. MVH Fredrik-s |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad ska artiklarna användas till?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tänkte bygga lite sidor med olika domäner jag köpt och vill ha något bra författat innehåll. Alltså olika kategorier, t ex poker, hur man spelar osv. Varför jag vill kunna läsa artiklarna innan jag köper dom är för att granska kvaliten, vill ju inte köpa grisen i säcken.
Någon ide på bra sida? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Är också intresserad av det, dock inom andra områden - motor
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förtydligar mitt inlägg. Även jag är intresserad i olika kategorier, poker tog jag som ett exempel, men b la poker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Svenska blir nog inte så lätt, men engelska borde det finns gott om. En snabbis i Google så hittade jag t.ex. denna:
http://www.dailyarticle.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du köper en artikel som används på en annan sida som exempelvis Google indexerat så blir din egen sida inte indexerad alls av Google, för de upptäcker dubletter, då har du kastat pengarna i sjön.
Det bästa är att ha unika artiklar som bara är skrivna för publicering på ett ställe, de blir dyrare men då fyller de i alal fall en funktion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det existerar inte något sådant som att en sökmotor skulle straffa sidor för dubbletter. Åtminstone inte på det sättet som så som många människor tycks tro. Jag säger inte att sökmotorerna gillar och uppskattar dubbletter - det gör de inte. Men de gör inget särskilt för att bestraffa webbplatser som råkar ha några dubbletter. Dubbletter har varit och alltid kommer att vara en naturlig del av webben. Det är inget man behöver va rädd för. Om din sajt har några duplicerade artiklar av någon anledning så behöver du inte ligga sömnlös varje natt och va oroand över hemska Google. Google kommer inte att bannlysa hela din webbplats. Däremot kommer en duplicerad artikel förmodligen inte komma upp högt i sökresultaten, men det är inte samma sak som som att bli straffad. För att förse sina användare med en relevant information så har Google (och andra sökmotorer) skapat ett "filter" för dubbletter (inte straff) för att försöka sålla ut den information som de redan känner till. Visst, om din webbsida är en av dem som är filtrerad, kan det mycket väl kännas som att du blivit straffad, men det har du inte - det är ett filter och inget annat. Google straffar bara webbsidor som avsiktligt försöker att lura sökmotorerna i en eller annan form. En duplicerad artikel är inte att lura någon. Tänk efter lite, om det varit så att duplicerade artiklar skulle leda till uteslutning ur sökmotorerna, hur många nättidningar och bloggar skulle inte ha försvunnit från nätet vid det här laget? Snälla sluta sprida vidare myten att en kopierad artikel skulle leda till straff i sökmotorerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite färdiga artiklar finns det här http://www.artiklar.se/
Finns det inget ställe där fattiga studenter erbjuder sina tjänster för typ en femhundring som skriver ihop en unik artikel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sen finns ju även http://www.contentor.se/
Har inte testat själv dock. |
||