FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Dom kära små liven här hemma snor all bandbredd. Dvs. Ungar och käring. Efter vad jag kan se forumen runt om så är det ett vanligt problem och de lösningar som serveras är alltid komplicerade firmware uppgraderingar som innebär att man måste plugga linux i ett halvår. Eller så att köpa en svindyr router, switch, dyligt etc.
Det där måste gå att lösa enklare. Finns det ingen billig manick man kan plugga in mellan router och utgående kabel och som man sedan kan styra från sin dator eller med en jävla ratt, knapp, skruvmejsel, pedal vad som helst för att strypa bandbredden. Ta annars fram en sån och ett användargränssnitt som man kan förstå utan något lull lull alls. lite, medel, max, räcker. ev nån graf som visar aktuell trafik. Du får sälja massor garanterat. Om det nu inte finns vilket jag tror men inte kan hitta. Förlåt men jag blir små galen, hjälp ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Köp netlimiter och installera på deras datorer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du förstår väl att dina barn kommer börja hata dig?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fri bandbredd borde vara en mänsklig rättighet!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Netlimiter går dom runt efter 5 min. Och ja dom skulle äta mig men jag måste ju kunna få ha ett liv jag med trots att jag har barn. Får väll betala för att dra in en telefon lina till men håll med om att det är overkill. Måste ju gå att dela upp bandbredden på nått sätt så att alla får sitt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att jävals med sina ungar är en mänsklig rättighet!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Köpa någon router som stödjer dd-wrt.
t.ex. linksys wrg54g, kostar välla en femhunka eller nått sånt, så kan du ställa in bw rättigheter osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mmm så listar dom ut hur man resetar routern på 30 sekunder, byter lösenord och spärrar pappsens dator från routern istället =) Iofs om du låser in routern i ett plåtskåp och bär nyckeln runt din hals =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ju vara riktigt elak mot dom och installera Windows Steady state på deras datorer vilket gör att du kan begränsa dom precis som du vill då kan du installera netlimiter och sedan ställa in i stedy state att dom inte skall få tillgång till den.
I steady state kan du blocka precis vad som helst för en användare ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Trådlöst eller kabel? Det finns rätt billiga switchar där du kan ställa bandbredd och QoS per port osv. Netgear har en som är rätt trevlig för 800:-.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|