FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tjänar just nu i snitt 2$/dag på adsense och jag funderar på att slänga upp en till annons. Finns det risk att snittet går ner då? Har endast annonser för gäster på sidan och tänkte slänga upp en för medlemmarna också!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pröva så får du reda på svaret, ingen som vet vad du har för medlemmar, dom kanske blir sura och säger upp sitt medlemskap, eller så kanske det är relevanta annonser och dom blir glad...vem vet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har den erfarenheten att fler annonser ger fler klick. (till en viss gräns, såklart)
Tycker även att länkenheter ger förvånansvärt mycket klick. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beroende på exempelvis placering finns en risk att inkomsten per klick går ner något om du visar fler annonser men det bästa sättet att få reda på det är att testa någon månad för att testa själv. Med din relativt låga inkomst per dag kommer du förmodligen inte att märka detta och det kan mycket möjligt vägas upp av att fler väljer att klicka på annonserna.
Risken består i att fler annonser gör att fler annonser som ger mindre betalt visas än tidigare och att besökare kan klicka på dem istället för på annonser som ger mer per klick. Använd kanaler för att spåra vilka annonser besökarna klickar på för att kunna optimera din sida och se till att du har ett större underlag så att du kan dra slutsatser innan du gör förändringar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|