FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej
För drygt ett år sedan tog jag över en domän från en annan. Domänen låg hos Active24 och själva övergången var lite strulig (men lite strul får man räkna med och det tycker jag inte var något problem). Däremot blev jag satt som teknisk kontakt och administratör på massa domäner, och jag har fått en hel del mail som rör domäner som jag inte har något att göra med. Exempel: Citat:
Citat:
Citat:
Och häromdagen fick jag en faktura från Active24 på min domän som jag för länge sedan flyttat till netsol.com. Jag provade först att maila till deras fakturasupport och tala om det. Fick inget svar och efter ett tag fick jag en fakturapåminnelse. Då ringde jag upp och mycket riktigt fanns min domän kvar även i deras system (trots en korrekt flytt). Jag bad dem att återigen ta bort mig som kund, men hör och häpna. Hon säger att det går inte!! Däremot kunde hon ta bort domänen från mig... Lite drygt att jag stått som kontakt på minst 20 olika domäner (det är ungefär så många som jag fått diverse mail från/om, vad det egentliga talet är vet jag inte). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har dom lyckats se till att placera dej som admin/teknisk kontakt på domäner du inte äger eller har koppling till så är det ju kanske något brott som begåtts när de "skrivit över" domäner till dig, då är ju en polisanmälan för det alltid bra samt också kontakta domänernas ägare och påtala deras okunnighet.
Du bör ju också bestrida ärenden som skickas till dig samt också fakturera dom för din arbetstid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som kund hos Loopia så kan man ju inte undgå att bli lite oroad av det där...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idag fick jag TRETTON (13) nya konton från svenska Active24. Va trevligt.
Här är ett: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skicka ett mail som tack för alla konton och sälj dom på blocket
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Uppdatering: Idag fick jag ett samtal från en kille på Active24 i Norge. Jag förstod inte varför problemet inte gått att lösa tidigare (torde vara hyffsat enkla sql-frågor), men nu efter en databasmigrering har de hittat problemet och han trodde att det ska vara fixat. Trevlig kille att prata med för övrigt.
Igår fick jag en fråga om ifall jag ville sälja midas.com, men om man kollar whois:en för den domänen idag så står jag inte som kontakt. Vilket bådar gott. Håll tummarna ![]() edit: Jag hittade datumet då jag förde över domänen till network solutions (på grund av allt strul), och det var 4:e december 2007. Efter 10 månader kan alltså problemet vara löst ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|