FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej..
har sökt runt lite på WN.se och det verkar som om Godaddys SSL-lösning duger fint till en enklare intranätsliknande site med ca 1000 ansvändare. ÄR det bara att köpa deras enklaste cert och se glad ut?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett par av deras billigaste cert och det fungerar utmärkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Spelar ingen roll vad för leverantör av SSL-certifikat du använder dig av - de alla är samma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte helt sant. Alla är inte med bland rotcertifikaten i mobilbrowsers, det är den största skillnaden jag märkt.
Och supporten hos de som säljer certen kan sällan svara på om det cert vet sällan heller.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Godaddy fungerar inte med min P1i iallafall.. Ska prova Rapidssl nästa gång
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Är det möjligt att köpa SSL från stort sett vilket leverantör som helst för användning på ett webbhotellkonto (underförutsättning att man har fast IP) eller kan webbhotellet vägra och bara använda sin egen leverantör?
Måste man ha sin domän hos samma leverantör som man köper SSL-tjänst av? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okey låter ju bra...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Godaddy funkar alldeles utmärkt och jag har inte märkt några problem med enheter som inte accepterar certet. Vill någon testa, PM:a mig så får ni url till en av mina emailservers (ni som -enkelt- kan lista ut adressen, var god posta den INTE här). Det finns extra rootcert och länkar till andra rootcert bland godaddys nedladdningar och med alla dessa installerade gick det som en dans.
Googlar ni på "Godaddy SSL" hittar ni adsenseannonser för "$14.99 GoDaddy SSL Save" som gör att ni kan köpa certen för $14.99 per år, vilket är det bästa priset jag hittat. Speciellt i jämförelse med Thawte som jag använde innan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jag gillar GoDaddys priser på certen, fick 2 för 1 för några dagar sen utan kupong eller något alls.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|