FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
En del fonter blir väldigt suddiga och kantiga i Firefox jämfört med IE, vilket är lite fult.
Har hittat följande länk: http://www.technixupdate.com/how-to-...afari-and-ie7/ som förklarar anledningen till detta. Går detta att lösa på annat sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Använd Opera?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Frågan är inte hur jag ska lösa det med min webläsare...
Kan ju inte precis be alla besökare att använda Opera eller IE för att det blir snyggare med det... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skojjade bara
![]() Men ärligt talat.. Det enda du kan (och bör) göra är att avstå från sådana fonter som blir konstiga i FF. Alla vanliga font-family funkar mycket fint i FF. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Resultatet blir mycket bättre i IE, oavsett vilken font jag använder (även de vanliga; Arial, Verdana etc.).
Enligt websidan jag hänvisade i min första post, så är det för att IE använder sig av ClearType, som tydligen är till för att förbättra utseendet på främst LCD-skärmar. Går kanske inte att göra något åt det som utvecklare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
nej kantutjämning eller cleartype är inget som firefox har inbyggt så det går tyvärr inte. Kanske det kommer i någon framtida version av FF? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Själv tycker jag det är tvärtom,
Firefox gör allting mycket snyggare än IE, bland annat fonter. Men det kanske bara är jag. Skulle behövas en riktig standardisering för detta som för det mesta (om det inte redan finns). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|