FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För PSU i HP ser faktiskt mycket stabilare på HP än på dom mindre Supermicro, även är HP servrar djupare och har lättare för få bättre kylning. Men i rätt klimat och stabil el så verkar det inte vara några problem, har aldrig haft något fel på Supermicro. Har även inte haft problem med DELL eller HP, eller ett minne har jag fått byta i en HP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
Av den anledningen tror jag att supermicro servrar går sönder före exempelvis HP, bara kolla skildnaden på PSU så ser man. Men finns ju andra leverantörer här med som kör supermicro så dom bör ju våga kommentera det. Men skulle tycka det vara konstigt om det skilde så mycket i verkligheten, fast svårt att veta om man inte vet hur den är beräknad och på hur många burkar. Har du bara 2 burkar och ena är supermicro som går sönder så kan man ju säga att dom går sönder med 100% |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Så länge man ger dom rätt klimat och stabil el, dålig kyla och dålig el är det vanligaste orsakerna att servrar gör sönder eller får problem. Har haft servrar igång i flera år, har även haft burkar i garderoben förut i flera år utan något problem. Men nya servrar är mer känsliga för värme och liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte att du har haft ett rack igång i din garderob. Alla har haft stationära datorer i garderober och skrubbar men det hör inte riktigt hit.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmm i mitt fall så kommer servern stå i detta väggskåpet: http://www.mullet.se/?product_id=217322 på golvet i en lägenhet (men inte i en trång garderob förmodligen).
Är det värt att köpa sånt skåp? Tror ni den kommer dra upp värmen? Kommer en ny server klara den värmen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Du får väl räkna att det blir värme som ca upp till 2-3 st 60watt glödlampor som är igång hela tiden.
Den kommer väl klara värmen om du då inte råkar sätta den i ett fönster just där solen lyser rakt på. Men du förlorar livslängden på den lite. Optimalt är ju mer att du ställer den hos någon leverantör, visst det blir lite dyrare men servern mår bättre och du får ändå betala elräkning hemma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||