FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej hej undrade precis hur alla här har lärt sig det dom kan, så jag tänkte att det är lika bra att fråga
![]() Lärde ni genom Skolan Egenlärd Trial and error metoden Hade en egen personlig master (karate kid metoden) B) och hur länge har ni hållt på? Någon annan metod eller en salig blandning av alla ovan=) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lärde sig vad?
![]() Om du menar generellt så kan man nog ta med alla metoder. Menar du inom webb, så egenlärd / master. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Allt inom webb=)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Googleosmosis för praktiska användbara färdigheter
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Suttit hemma själv i källaren, dumpat både vänner och familj... nedå. :lol:
I början tror jag att jag läste mycket på Webdesignskolan. Sedan när jag köpte min första domän och webbhotells konto så började jag fundera kring PHP (fanns en äldre kille på skolan som hjälpte mig lite). Han tyckte då att jag skulle registrera mig på Phpportalen, där hängde jag ohälsosamt mycket och läste, blev inspirerad av andras arbete. Samt ställde väldigt mycket frågor om diverse saker. Jag köpte även boken PHP 5 Programmering. Detta var alltså när jag gjorde alla mina designer i tables, vilket man fick mycket kritik för! Jag tog mig då tid och lärde mig hur man strukturerar dokument med divar och styr allting med CSS vilket jag blev tok kär i! Detta ledde även till att jag började med XHTML eftersom att det tvingade en själv att skriva bättre kod för att komma igenom validatorn - vilket har lärt mig mycket. Har väll hålt på i ca. 4 år nu (sedan jag var 10-11) och ungefär såhär har jag lärt mig i ordning: HTML -> PHP -> CSS -> XHTML. Sedan har jag bara utvecklat detta till det som det idag är! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Modifiering av gratisscript, kolla källa, leka runt, göra fel, göra om, göra rätt, osv osv
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag började egentligen med vanlig Basic-programmering men inom webben så var det första jag gjorde en riktigt ful personlig hemsida som jag tyvärr inte blir av med (tack Torget).
Senare lärde jag mig ASP och PHP ganska mycket på egen hand till att börja med. Studier på universitetet var inriktade mot bioteknik men mycket matte, databashantering och programmering (Ada, C++, Java) ledde till slut till webbutveckling mer av en slump kan man nog säga.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
OfT: Ja men digitalunit, du kan ju ingenting
![]() OnT jag har gått samma væg jag med, som Digitalunit sæger så ær det bæsta man kan gøra att børja på ett lagomt avancerat script, førsøka bryta ner det før att førstå alla delar och vad dom gør, samt hur dom relaterar till varandra.. Jag har också skaffat den boken som beskrivs hær ovan, bland andra. om det ær Php som man vill læra sig så rekomenderar jag starkt att sitta på phpportalen.net, ær det css man vill læra sig så har jag lært mig mycket via tizag.com OfT: naturligtvis skojar jag bara med Digitalunit, han ær faktiskt riktigt vass på det han gør! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|