FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Som rubriken lyder. Vad ska jag skriva i metataggen för att inte bli indexerad på sökmotorer? MVH Fredrik-S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
nofollow,index väll?
Kan ha fel, tror 95% chans att jag har fel! Hoppas någon hjälper dig för jag e sj sugen på detta ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
robots.txt är nog en bättre idé.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
HTML: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">
XHTML: <meta name="robots" content="noindex, nofollow" /> eller så kan du ändra i robots.txt och så kan man ju lägga rel="nofollow" på länkar http://www.robotstxt.org/robotstxt.html http://www.robotstxt.org/meta.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nej skämt åsido, det enda som skiljer syntaxen för meta-taggar i HTML och XHTML är ett snedstreck (/) i slutet av taggen. Jag förstår verkligen inte varför alla amatörer ska envisas med att använda sig av XHTML istället för HTML 4.01. XHTML tillför INGENTING vettigt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och se där, index,no follow, jag hade ju rätt =) Men du kan för säkerhetskull lägga robots.txt också, det kan med vara bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För övrigt finns det inget säkert sätt att slippa bli indexerad. Olika sökmotorer reagerar olika på (och ibland ignorerar) de olika "kommandon" (robots.txt, metataggar, etc) som finns. Enda säkra sättet är att blockera sidan och bara visa den för de som ska se den (med ip-adress, inloggning eller annan metod). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och ett virrvarr av stängda och öppna taggar som går om lott? Du måste ju stänga barn-elementen innan du stänger föräldra-elementet... Om det är sånt här du menar så detta validerar ju inte: Kod:
<p>Lorem ipsum <strong>dolor <em>sit amet</strong>, consectetuer</em> adipiscing elit.</p> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
W3C:s rekommendation, tredje kapitlet Citat:
XHTML är tydligare, enklare och striktare. Vill ha ha bra ordning på sin kod finns det ingen anledning (förutom okunskap) att undvika xhtml. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||