FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Idag sitter jag framför datorn klockan 19:00 utan huvudvärk för första gången på ca 1 och 1/2 månad, har masserat in tigerbalsam i nacke och bakhuvud, tidigare har jag vid mellan 15:00 & 18:00 fått en enorm värk i bakhuvudet, typ sådan som man får när man konsumerat sprit och anstränger sig dagen efter "dudunk dudunk" ni vet.
Nån som varit med om nåt liknade? Thomas
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mig hände det på gymmet för cirka 4 månader sedan, jag höll på svimma när jag träna bänkpress med 95 kg. Det bara svartna för ögona och världens huvudvärk. Det var det konstigaste jag vart med om, på väg till akuten så hade jag ingen kännsel i halva kroppen och började förlora synen.
Enligt läkarna var det inget, konstigt. De röntgade skallen på mig sen och allt möjligt men hittade inga fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
80% av all huvudvärk beror på vätskebrist! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker det låter som en liten större variant av Migrän.....jag får det med jämna mellanrum. Så att det typ blixtrar framför ögonen och så fort man rör sig så känns det som att huvet skall explodera!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Spänningshuvudvärk kanske?
Spänner du armen när du sitter vid datorn, dvs att bord och stol inte har en bra inbördes höjd? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Själv brukar jag se till att få mycket frisk luft när man känner att det är på väg i skallen. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Om det är just då du sitter vid datorn så är det ju troligt, som Robert skrev, att du sitter och spänner dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Tackar för alla svar skall kolla upp ovanstående, tigerbalsam verkar vara nåt som hjälper det för annars har det varit pang mellan 15:00 & 18:00 kommer det, dag in och dag ut, vad jag än gör, är ju iofs förskyld oxå kan vara det kanske.
Tack igen! Thomas
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att uppsöka läkare bör vara en god ide.
|
|||
![]() |