FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här kommer ännu ett nyligen upplagt projekt som jag behöver feedback på. Det är en blogg om det intressanta ämnet hemsideidéer, på engelska. Skulle behöva lite korrekturläsning och andra synpunkter.
Känns annonserna (2 AdSense-enheter) spammiga? Shout-out till Wackerberg som skrev en väldigt bra idé i denna tråd som jag stal rakt av ![]() Är just nu bara 4 poster på sidan. Jag har några idéer som jag måste hålla på så att jag har något att uppdatera sidan med. Bra hemsideidéer växer ju inte på träd. Har ni en idé som jag kan lägga upp på sidan så tas det tacksamt emot. Om ni undrar över valet av en .org så var det det bästa som fanns ledigt. Satt i väldigt många timmar och sökte efter bra domännamn och det här var det bästa som var ledigt, enligt mig. Tack på förhand! www.ideasforwebsites.org |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En lite halvkul idé men vi alla håller ju på de bra idéer vi har vilket kan bli ett problem.... Det vore väl smidigare för dig om du ordnar så att besökarna kunde skicka in sina idéer och du sedan bara behöver godkänna dessa så dyker de upp på sidan.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul idé, har en likadan sida som "todo" projekt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snygg sida men jag önskar mer radavstånd i texterna - nu är det svårlästa
Riktar du dig till USA? Jag tyckte det blev lite tjatigt och utestängande med "I don’t know about you Americans". Jag skulle se över posten "Make a make-money-online site that doesn’t suck" Största delen av texten handlar om att du vill ha in länktips på sidor där det finns idéer och sedan kommer att man inte ska göra sidor om man inte själv tjänar pengar på nätet. Till slut slut, sidan känns väldigt anonym - för att det ska bli en sida man återvänder till tror jag det behövs "person/karaktär/kropp" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ska se om jag kan göra något trevligt och personligt åt designen också. Bra kritik Ciffan! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är missnöjd med hur mina AdSense-annonser targetas. Jag vill att dom ska visa annonser inom ämnet "make money online". Min kanal som jag använder heter just make money online och jag använder <!-- google_ad_section_start --> och <!-- google_ad_section_end --> för att lägga tyngdpunkt på delar i texten som innehåller rätt keywords, men det hjälper inte just nu. Någon som har tips? Annat än att spamma keywords då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur blir det om en idé är snodd rakt av?
Inte för att jag ska agera polis på något sätt men jag tror inte att någon av de idéer som kommer att presenteras på sajten kommer att vara speciellt innovativa då folk håller hårt på alla de bra idéerna. Jag reagerade direkt när jag såg "Make a community or forum for people with high IQ" vilket är en direkt kopia av http://www.ubermens.com bara för att nämna en. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|