Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Anonymitet på webbplatser med kortköp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-06, 16:25 #1
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006

Jag hittade en sajt som säljer dokument; juridiska avtal m m som heter webbdokument . se.

Efter lite mera eftersökning ser jag att sajten är nästan identisk med documentguiden . se och trodde först att någon hade gjort en kopia av sajten, rakt av.

Efter lite navigering slogs jag av att firmanamnet inte står någonstans. Endast ett ynka kontaktformulär.

Dock vid kortbetalsidorna hittar man Firmanamnet kopehandlingar . se som länkar till hemsidan "natmaklarna . se".

Nu börjar det bli riktigt rörigt. Men frågan är; när man säljer en vara eller tjänst på nätet; är det inte lag på att man skall kunna visa upp att man har f-skatt och momsskattesedel; speciellt när Payer kräver att man är företagare för att få att kunna ha betaltjänst hos dem?

Jag vet inte att inlösaren hos Certitrade är hårda med att denna information skall finnas under köpvillkor.

Jag gillar inte denna anonymitet.
Ägaren av sajterna verkar också inte ha alla hästarna hemma när han väljer att ha tre sajter med samma innehåll, men olika design och samma stora brister i information.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-06, 18:35 #2
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
Deras "företags" uppgifter på betalsidan är ju verkligen röriga. Vilket företag är det man handlar av egentligen..

Vet inte vad Payer har för krav men dem borde verkligen kolla upp företag i fråga för det kan knappast vara OK. Jag hade INTE handlat från dessa.

Jag kör själv med Certitrade och jag vet att deras inlösare EUROLINE KRÄVER väl synliga köpvillkor
samt kontaktuppgifter till företaget. Euroline själva kollar upp sidan så den är OK innan dem godkänner avtalet/ansökan.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-09, 11:27 #3

Jag fick detta som svar

Citat:
Hej.
Vi började med en sida med enbart köpehandlingar för bostäder. Sen gjorde vi en till där vi utökade med familjerättsliga dokument och därefter en till där
vi utökade med kontrakt för fordon och båtar etc. Vi har även fler sidor för att se vad kunderna tycker är ett lämpligt pris. Har vi för låga priser tror kundenatt vi har dåliga dokument. Vi har även fler sidor för att testa med olika priser, med fast pris, maxpris etc.
Vi har besöksadress och telefonnummer/telefontid på köpehandlingar och documentguiden.
Vi jobbar helst med epost och har sett på InkClub, Sveriges största säljare av bläck och laserpatroner har varken besöksadress eller telefon.
Hoppas detta givit lite klarhet.
Företaget heter Fastighetsmäklare Olle Aronsson
Mvh
Olle Aronsson
Köpehandlingar
Jag tycker att det är en väldigt konstig affärsmodell att ha flera sajter med olika priser (det reflekterade jag faktiskt inte ens över).
Han var väldigt snabb med att få upp kontaktinfo under "Om oss" på documentguiden . se. Så snabb att han gjorde det fel. Se länken till kontaktformuläret.
I mailet hänvisar han till bristen av information på InkClub, vilket inte är korrekt. InkClub redovisar företagsadress, organisationsnummer och mailadresser.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-10, 01:02 #4
wooper wooper är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
wooper wooper är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Jag hittar inte ett dyft på documentguiden . se , varken under kontakt eller frågor & svar.
Dirigera mig till närmaste ställa att hyra glasögon.
wooper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-10, 01:16 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by allstars@Jun 9 2008, 11:27
Jag tycker att det är en väldigt konstig affärsmodell att ha flera sajter med olika priser (det reflekterade jag faktiskt inte ens över).
Att ha olika sidor med olika prissättning är ingenting ovanligt i sig. Det är faktiskt ganska vettigt. Ett bra exempel på detta är alla ssl-certifikat som finns att köpa. Ett och samma cert kan kosta mellan 29 och 599 dollar och det enda som skiljer är namnet. Så någon "konstig affärsmodell" är det inte.

Däremot så kan jag hålla med om att det ger ett oerhört oseriöst intryck att inte ha företagsnamnet och ordentliga kontaktuppgifter tillgängliga på webbsidan/sidorna.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017