FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sverige är ett land som håller på att kollapsa från insidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() För min del blir det väldigt lungt, hissa flaggan och njuta av att vara ledig i det härliga sommarvädret. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kan hålla med klein om att högerextrimister tyvärr har missbrukat svenska flaggan och använder den i deras "marknadsföring". Vilket är så synd. Därför är det extra viktigt oavsett min utländska bakgrund eller du som är född här, alla vi måste börja använda flaggan mer. Varför inte fira nationaldagen med flagga och sång? De som verkligen uppskattar Sverige är de som har sett andra delar på vår planet och är väl medvetna om hur bra vi har det här.
Ett gott råd från mig till alla er: Var stolta över vår flagga och fira så det ryker imorgon. Låt inte högerextrimistkräken missbruka något som tillhör 9 miljoner människor där alla är lika värda! Låt oss tillsammans vända den här trenden! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför är nationaldagen en röd dag? Vi får knappt fira dagen. Vi får inte sjunga vår nationalsång eller hissa flagga. Nej, ska nationaldagen vara en röd dag ska man även få fira den. Löjligt att man måste ta så pass mycket hänsyn till andra kulturer i det här landet att vi inte ens får fira vårt eget land.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I USA är flaggan det som förenar en väldigt splittrad nation, man hissar flaggan varje och har respekt för den. Vi har faktiskt mycket att vara stolta över i Sverige, att vi generösa emot andra länder som har det sämre än oss, vi tar emot människor som kommer hit krigsdrabbade länder och vi har bra en regering som klara få fart på Sverige. Det skall bli 30 grader varmt i Fjållträsk City imorgon, aldrig jag åker in till stan, mycket skönare här ute på Värmdö... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men vill du sjunga Nationalsången imorgon och vifta med Svenska flaggan kommer antaligen ingen som hindra dig. Vår nationalsång är ingalunda särskilt vacker , bättre vore kanske att ta Ulf Lundells öppna Landskap istället eller någon avcornelis vreeswijk visor. Notera att Cornelis Vreeswijk aldrig blev Svensk medborgare ändå anses han vara vår tid mest hyllande vissångare, han lärde sig Svenska genom läsa fantomen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|