FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Svärmor kommer på besök så flaggor skall införskaffas och vad lunchtid beger vi oss till Slottsskogen i Göteborg för att vifta på flaggorna, äta förberedda smörgåsar och lyssna på musik från Göteborgs Symfoniker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tror att vi som bor utanför Sveriges gränser antagligen firar Sveriges nationaldag mer än man gör i Sverige. Kanske inte på så typiskt svenskt sätt (med smörgåstårta eller vad det nu skulle kunna vara) men ändå - en bra anledning att träffas och göra något tillsammans! Att det infaller samma dag som TT Senior Race day här på Isle of Man gör att vi också är lediga.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Jag kan känna mig stolt över att vara svensk ibland. Sverige är ett litet puttefnaskland som utifrån sin lilla folkmängd har åstadkommit ganska mycket i världen. Om jag däremot ska analysera min stolthet med den rationella delen av min hjärna, så inser jag ganska snart att jag inte har någonting att vara stolt över. Eftersom mitt bidrag till den svenska nationens framgångar, så här långt, har varit ganska futtigt.
Att Sverige inte har någon riktig nationaldag beror på att vi inte varit inblandade i några krig på mycket länge. Det kanske är något att vara stolt över? ![]() Jag ska inte fira nationaldagen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Men varför jag startade den här tråden, var mest ironiska i , varför fira vi nationaldagen 6:e, för Gustaf Vasa kröktes då.. En Jänkare vet varför han fira 4:e Juli Norrmannen varför han fira 17:e Maj Men Svensken vet inte varför han har fått ledigt på 6:e juni för att vifta med flaggor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag firar för att jag lever så bra i Sverige... Hellre det än för att landet vann något krig för 100 år sedan?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|