FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Inatt fick jag ett ryck och reggade miljöbluffen . se
Den globala uppvärmningen med all koldioxidpropaganda har fått alldeles för mycket plats i media, så det känns som att det är dags för den andra sidan att få komma till tals. Oavsett vilken sida i miljödebatten ni står på, vad tror ni om den här idén? :blink: Jag är mycket trött just nu så det här kanske hamnade i fel forumsdel, men det får ni ha överseende med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Den andra sidan? vilka är det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur har du tänkt att göra ett seriöst intryck?
Bjuda in forskare och få dem att posta sina åsikter/undersökningar? Hålla en sansad debatt om _hur_ vi påverkar miljön? Eller skall du slänga upp en skräpsida med lite kopierade propagandatexter och massa reklam? Gör du udet första får du <tumme upp>. Gör du det andra får du <tumme ner>! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En miljöbil är i sitt stora lopp mindre miljövänlig än en vanlig bil, om man tänker på hur mycket arbete som ligger bakom miljöbilen som produceras i mindre mängder men kräver större fabriks och forsknings material. Då kan du lika med köpa en bensin bil som drar lite bränsle bara. det är det enda som är miljövänligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det senaste var väl att svälten i världen ökar pga av ökad biobränsleproduktion.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
Sen öven om det inte är så "stort problem" gör det väl inget om man "rättar till" det i allafall? Tillbaka till ritbordet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
All slags motpropaganda mot den miljöhysteri som råder uppskattas.
Ungefär som med jämställdhet och allas rätt till allt där biologin ofta får stå åt sidan. Där debatter inte tas för de som kommer med annorlunda åsikter än "den rådande jämställdhetsinriktningen" blir anklagade för att vara mossiga. Det är fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag ska försöka leta upp artiklar och övrigt material, citera och länka till dem och försöka få igång en vettig diskussion utan pajkastning. Forskare kanske inte är helt lätt att bjuda in (?), men det är ju värt ett försök...det är säkert många som inte får komma till tals i media. Och skulle det inte fungera alls så har jag bara "förlorat" 99kr i domänavgift ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
För inspiration kan du ju titta på http://www.mfk.nu/ där det just är om jag inte minns fel professorer, forskare och allmänt högutbildade som står bakom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Allting är kossornas fel:P miljöbovar=) nej men det känns lite för mycket med allt prat om miljöförstöring kanske finns en annan sida av det? skulle nog varaintressant att läsa
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|