FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns någon SIP operatör som typ http://www.freecall.com , där jag konfigurar upp min N95 och ringa fritt?
Jag vill inte ha operatörens mjukvara in i min dator , utan vill använda telefon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Du kan använda valfri SIP-operatör mot din N95:a.
Gillar du inte telefonens inbyggda mjukvara rekommenderar jag Fring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag använder min Nokia N82 för att ringa med SIP via Freecall (till fasta telefonnummer i Europa - eftersom det är gratis) samt CellIP för att få ett inkommande svenskt nummer och ringa svenska 020-nummer.
Det finns diverse andra SIP-leverantörer ute i Europa där du kan få gratis voip-in telefonnummer. Jag har detta bl.a. i Österrike via Sipgate.at vilket fungerar mycket bra. Sipgate.co.uk kanske kan vara intressant att titta närmare på om du är intresserad av UK-nummer samt Sipgate.de för Tyskland. Ljudkvalitén när man ringer SIP-SIP blir oftast betydligt bättre än med vanliga telefonen. Ofta ringer man ju tack vare SIP helt gratis även när man är ute och reser eftersom många platser (flygplatser osv) har gratis WLAN numera. Detta i kombination med Skype To Go gör annars att man ringer mycket förmånligt var man än är. Vet inte riktigt hur stor fördröjningen på 3G-uppkopplingar brukar vara nu för tiden men har man ett 3G-abbonemang med flatfee för datatrafik så borde man kunna få en ganska smidig telefoni-lösning.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Jag tänkte om det fanns en SIP operatör som hade FreeCall.com förmånliga priser, men slapp köra special mjukvara. N95 kan man köra både på 3G och på WLAN..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En varningens finger bara, Voipstunt.com ägs av Finarea. Deras företagside verkar vara att ändra villkoren lite hur dom vill, typ begränsningar osv... Dom har massor med sidor med samma tjänster men olika namn och olika villkor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat: