Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sälja ljudbok

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-15, 17:17 #11
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
Jag gjorde en egen, helt enkelt.
OsC har det inbyggt, men det fungerade inte i min version (köpt tillsammans med en mall + lagt på svenska + fixerade valutor)

Efter det att köpet är gjort och ordern processas så läggs epostadressen och en unikt hashad nyckel in i databasen och ett mail med instruktioner skickas ungefär samtidigt som orderbekräftelsen skickas.

Sedan gjorde jag en separat microsajt som kollar nyckeln (som kunden fått i ett mail) mot databasen. Om det är OK så får användaren godkänna om denne vill använda 1 av de 3 "krediter" som man kan nyttja. På detta sätt slipper kund och leverantör problem om man råkar klicka på länken.

Om epostadressen och nyckeln inte stämmer mot varandra och mot databasen så får användaren ett felmeddelande, annars loggas användaren in och han/hon ser en lista på tillgängliga filer.
Det är inga direktlänkar från denna sida utan länkar mot en nedladdningssida; download.asp?chapter=1, där download.asp pekar mot en specifik fil i filsystemet.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017