FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Nu ska denna koden säljas, säljer det som en kopia utav koden då den används redan i ett annat projekt. För att utforska koden http://www.manati-inc.com/site Anv: manati pw: hejsan Perfekt community att starta på eller bygga ut! Det är byggt på PHP & MYSQL säljes till högsta bud startar vid 500kr. Sätter Deadline när första budet är lagt. Vargod och ändra inte password ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
600kr
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan lägga till att koden inte är unik, att flertal tidigare använt den. (Vet inte om de fortfarande gör det)
Sedan vet jag inte om jag minns fel, men var det inte även den koduppbyggnaden som hackades? (Vilket ledde till att en rad sidors databaser läckte ut) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tillhör inte detta system kodaren "joool"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Auktionen avslutas Tisdag 21:30 600 kr Bjudet
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
"Hett" tips:
Det GÅR att ändra menyn's PHP koder, dvs köra egna koder, dvs echoa PHP-filer, config.php-filen eller liknande. Ska det vara så? SQL injections är möjligt, och koden i sig är inte speciellt vacker. Observera att det är en kompis till mig som berättat detta, jag har ingen aning om hur sidan fungerar eller ser ut, men han ville berätta det - innan jag evn. köpte den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Auktionen fortsätter pågrund utav oseriös köpare....sätter dit ett köp nu pris 500kr, det är en bra grund att bygga på men som jine sa, så kan koden inne hålla några säkerhetshål har ingen tid och ork att täppa igen dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan upplysa er andra om, att det handlar inte om "några" säkerhetshål, utan det är faktist fullt möjligt att göra.. allt.
Jag skulle rekomendera dig mister, att kanske täppa till vissa av dom, alternativt plocka ner siten, för det går tydligen att "SNO" sidan och källkoden av dig, utan att du ser det. enligt min vän, är förresten FTP lösenordet och MySQL det samma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du förresten något som bekräftar att du faktiskt äger denna koden? Som det sägs ovan går det att sno sidan, hur kan vi veta att du inte gjort det? (Var ju en ganska stor härva på gång med denna sidan)
Jag menar inget illa, men det kan vara bra att ha en försäkran på att man får rättigheterna till koden, så att ingen kommer och kräver att man ska ta ner den senare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|