FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har lite funderingar på att skaffa mig en server då jag tänkte mig en större satsning.
Jag har dock ingen kunskap om att konfigurera och uppdatera en sådan vad gäller säkerhet osv. I min drömvärld skulle jag vilja beställa ett webhotellkonto med grym prestanda, möjlighet till stora filöverföringar, mycket utrymme osv. Typ som en colocation, vps stuk fast mycket mer lätthanterligt. Finns det något sådant? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är väl mer managed dedikerad server då som du är ute efter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett utländskt webbhotellkonto. Kan ofta ha upp mot 50 GB för samma pris som du får 1GB i Sverige.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Antingen kör du på aquastorm's förslag, webbhotell utomlands, där du oftas får mycket trafik och lagring för pengen men förmodligen tappar andra saker så som svarstider, support som är vaken när du är vacken, osv.
Eller så köper du en serverplats, Colo eller Dedikerad och låter någon sätta upp och sköta din server d.v.s. Managed Hosting. De flesta leverantörer erbjuder någon form av Managed Hosting. För att förenkla administrationene av servern kan du köra någon kontrollpanel, typ DirectAdmin. Hör dig för lite hos olika leverantörer och framför dina krav, du hittar säkert något som passar dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla noga in avtalsvillkor för webbhotellkonton som ger mycket utrymme.
Finns ofta klausuler att man inte får lägga upp annat än webbhotellmaterial. Dvs inte som fildumpsändamål. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|