FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns företag som tar betalt av kunder för att sitta och skriva in länkar i gästböcker till kundernas hemsidor. Typiska inlägg brukar vara:
"Fin sida det här. Ta gärna ett titt på http://xxxxx.xxx". Vad anser ni om sådant? Själv tycker jag det är ganska oseriöst, både mot kunderna och mot gästboksägarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Totalt oseriöst.
Jag driver en gästbokstjänst och försöker få ut allt sån't skräp ur gästböckerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag har samma problem i mitt onaniforum där massor av folk gör reklam för diverse sidor, men det är lite jobbigare där eftersom man måste registrera sig. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det känns bra att det inte bara är jag som har åsikten att det är oseriöst.
Jag råkade ut för ett inlägg i en gästbok och när jag spårade ip-numret på inlägget så gick det till ett företag som håller på med bl.a. sökmotorpositionering. Jag kom att tänka på det idag när jag såg en AdSense-annons på denna hemsida för det företaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med om att det är grymt oseriöst.
Själv brukar jag bestraffa sånt med att dels registrera ip-numrerna för både postare och länkad server i en databas. Många "hits" i den databasen gör att jag blockerar alla paket till och från vandalerna i brandväggen, för en maskin som bl a kör webbserver. Dessutom blockerar jag tillgång till flumservern i nätverkets proxy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gade gästbok i några år på en sida men den är numera borttagen eftersom det bara var spam som postades.
Om jag lägger upp en gästbok någonstans idag så blir den modererad, bara poster som godkännts av siteägaren visas. Likaså när det gäller publika annonser. Trots att det uttryckligen står att annonserna modereras så det inte är lönt att posta spam så kommer det ändå in en hel del spam, som jag givetvis raderas istf. godkänna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|